Παρασκευή, 19 Μαΐου 2017

4η έκθεση κεραμικής στο Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών

4η έκθεση κεραμικής στο Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών

Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Φωκίδος και η Ομάδα Κεραμέων Ίχνη, την οποία απαρτίζουν οι κεραμίστες Βασίλης Αναστασόπουλος, Χαρούλα Κοροπούλη, Μαριλένα Λιβιεράτου, Βασίλης Παπαϊωάννου και Ηλίας Χριστόπουλος, συνδιοργανώνουν στο Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών την 4η έκθεση κεραμικής από 20/5/2017 έως 10/7/2017. 

Οι Δελφοί, ως ο ομφαλός της γης και ως το πνευματικό και θρησκευτικό κέντρο του αρχαίου ελληνισμού έδωσαν στην Ομάδα «Κεραμέων Ίχνη» την ιδέα να διοργανώσει, επ' ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Μουσείων 2017, την έκθεση αυτή με θέμα «Δελφοί».

Τριάντα Έλληνες και ξένοι Κεραμίστες προσκλήθηκαν να δημιουργήσουν πρωτότυπα έργα, εμπνεόμενοι απ' αυτόν τον ιερό τόπο των μύθων. Τα εκθέματα, με διαφορετική τεχνική ως προς τη φόρμα, τη διακόσμηση και το ψήσιμο, απηχούν τις σύγχρονες τάσεις της κεραμικής τέχνης στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.

Οι συμμετέχοντες κεραμίστες είναι οι: Βασίλης Αναστασόπουλος, Γιώργος Βαβάτσης, Γιώργος Γκοτσόπουλος, Βούλα Γουνελά, Βούλα Δασκαλοπούλου, Βάσσος Δημητρίου (Κύπρο), Μαργαρίτα Εκκλησιάρχου, Μάρω Κερασιώτη, Χαρούλα Κοροπούλη, Ιωσηφίνα Κοσμά ,Μαριλένα Λιβιεράτου, Χριστίνα Μόραλη, Δώρα Μόρφη, Λίλη Μπακογιάννη, Χαρά Μπαχαρίου, Χρυσάνθη Νόττα, Γωγώ Παπαβασιλείου, Βασίλης Παπαϊωάννου, Αγγελίκη Πολίτη, Φοίβος Πουλτσιάκης, Κλεάνθη Ρεβύθη, Νίκος Σκλαβενίτης, Βασιλική Φράγκου, Ηλίας Χριστόπουλος, Θεοδώρα Χωραφά, Adam Csaba Szabo (Ουγγαρία), Kadir Erturk (Τουρκία), Martin McWilliam (Γερμανία), Rafa Pérez (Ισπανία), Velimir Vukicevic (Σερβία).

Τα εγκαίνια θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο 20 Μαΐου 2017 και ώρα 14.00. Η Έκθεση θα πραγματοποιηθεί στον εσωτερικό και στον εξωτερικό χώρο του Μουσείου. Η είσοδος την ημέρα των εγκαινίων στον χώρο της έκθεσης είναι δωρεάν.


Πηγή: Zougla






1 σχόλια:

George Spanoudakis είπε...

ΑΠΟΜΕΝΕΙ ΝΑ ΒΡΟΥΜΕ ΤΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΓΡΑΦΗΣ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΣΕ ΧΡΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ ΣΤΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΤΩΝ ΑΤΤΙΚΩΝ ΑΓΓΕΙΩΝ
Πώς εξελίχτηκε ώστε να παράγει τις εξαιρετικά λεπτές και ανάγλυφες, αρμονικές γραμμές στην επιφάνεια των Αττικών αγγείων;
Οι Έλληνες ¨έγραφαν¨ στην γυαλισμένη επιφάνεια των στιλβωμένων πήλινων αγγείων με αργιλικά χρώματα πολύ πριν το ελεγχόμενο μοναδικό ψήσιμο στο καμίνι σε τρείς φάσεις, οξειδωτική, αναγωγική και πάλι οξειδωτική ατμόσφαιρα. Υπάρχουν αρχαιολογικά τεκμηριωμένα και αρχαιομετρικά χρονολογημένα δείγματα όπως π.χ. το ειδώλιο από τη Λέρνη της Αργολίδας στο Μουσείο του Άργους από το 4300 π.Χ. κτλ. Διακοσμημένα κεραμικά αγγεία έχουμε από όλο τον ελληνικό κόσμο, τη Κόρινθο στη Πελοπόννησο, την Αθήνα στη Στερεά Ελλάδα, το Βόλο στη Θεσσαλία, τη Καστοριά, τη Δράμα, τις Αιγές και τη Χαλκιδική στη Μακεδονία, το Διδυμότειχο στη Θράκη, τη Δωδώνη στη Ήπειρο, τις Κυκλάδες στη Κρήτη, την Ιωνία στη Μ. Ασία, τη Κύπρο, τη Καλαβρία στη Νότια Ιταλία τη Μεγάλη Ελλάδα, τη Μαύρη Θάλασσα κ.τ.λ.
Τα μυστικά της απαράμιλλης τέχνης και τεχνικής στη ζωγραφική των Αττικών αγγείων δυστυχώς χάθηκαν το 30 μ.Χ.
Οι αποδεικτικές ερευνητικές εργασίες όπως και η δική μου, είναι απλά χρήσιμες. Ως εικαστικός μπορώ βέβαια να ξεχωρίσω καλύτερα τα μέσα και τις τεχνικές γραφής, να προσεγγίζω τη πρακτική εφαρμογή τους και τη πειραματική τους αναβίωση. Σε αυτό συνηγορεί η μακρόχρονη πειραματική προσέγγιση στις τεχνικές ζωγραφικής και η εμπειρία μου με τη δημιουργική γραφή στον άψητο πηλό των αγγείων. Χρήσιμη ίσως είναι και η αποκτηθείσα εμπειρία για το πώς μπορούμε να φθάνουμε στο αισθητικό αποτέλεσμα της εικαστικής δημιουργίας στις μέρες μας.
Οι περισσότεροι αρχαιολόγοι δυστυχώς αδυνατούν να μελετήσουν την πρακτική της γραφής ίσως διότι είναι αφοσιωμένοι και εξειδικευμένοι μόνο στη επιστημονική θεωρία.
(Γίνεται έτσι απλά κατανοητό γιατί σε επιστημονικές αρχαιολογικές παρουσιάσεις λέγονται και ανακρίβειες, αλλά δυστυχώς γίνονται και λαθεμένες εισηγήσεις για τις τεχνικές της ζωγραφικής διακόσμησης των αρχαίων ελληνικών αγγείων, που πιθανώς να ήταν λιγότερες αν συμμετείχαν και εικαστικοί καλλιτέχνες).
https://www.youtube.com/watch?v=r2rvV5bfpqs

Δημοσίευση σχολίου