Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

«Το φως είναι μαγεία»

Ο φωτισμός των μουσείων, θέμα συζήτησης στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού της Θεσσαλονίκης. Όταν ο Μιχάλης Κακογιάννης είχε την ιδέα τ...

«Το φως είναι μαγεία»
Ο φωτισμός των μουσείων, θέμα συζήτησης στο
Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού της Θεσσαλονίκης.
Όταν ο Μιχάλης Κακογιάννης είχε την ιδέα του φωτισμού της Ακρόπολης το 2004, κάλεσε τον Πιερ Μπιντό να βοηθήσει, ενώ ο δικός μας μηχανικός Κώστας Κάπος, έμπειρος στον αρχιτεκτονικό και αστικό φωτισμό, ανέλαβε την εκπόνηση της μελέτης εφαρμογής. 

Το αποτέλεσμα τότε ήταν εντυπωσιακό. Σήμερα πολλά μνημεία είναι κακοφωτισμένα, όπως αίθουσες κυρίως περιφερειακών μουσείων και εκθέσεις. Έργα εξουδετερώνονται –όσο σπουδαία κι αν είναι– παρότι μια φωτισμένη λεπτομέρεια βγάζει ένα αρχαίο αντικείμενο από το σκοτάδι της αποθήκης.

Να γιατί έχει ενδιαφέρον η διάλεξη του Ιωάννη Ηλιάδη, ηλεκτρολόγου μηχανικού, με τίτλο «Φωτισμός εκθεσιακών χώρων και μουσειακών εκθεμάτων. Μύθος και πραγματικότητα», την ερχόμενη Δευτέρα στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού (προλογίζει η διευθύντρια του Μουσείου, Αγαθονίκη Τσιλιπάκου). Είναι καλή ευκαιρία να ακούσει το κοινό αλλά και οι άνθρωποι των μουσείων πόσα μπορεί να πετύχει το σωστό φως. 

Στο θέατρο το κοινό αντιλαμβάνεται πιο εύκολα το θαύμα του φωτισμού. Μια όμως από τις καλύτερες φωτίστριες της νέας γενιάς, η Στέλλα Κάλτσου, μετά την όπερα του Χονγκ Κονγκ, το φεστιβάλ Χέντελ στο Χάλε, την όπερα του Οβιέδο, ετοιμάζεται για την όπερα Σάο Κάρλος της Λισσαβώνας και αργότερα την όπερα της Κρακοβίας. Στη Λισσαβώνα θα φωτίζει την όπερα «Καπουλέτοι και Μοντέκοι» στις 14 του μηνός. Στην Αθήνα, η 35χρονη φωτίστρια έδειξε τη δουλειά της φέτος στο Θέατρο Τέχνης, στο Bios, στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού και όταν επιστρέψει την περιμένουν ο Νίκος Μαστοράκης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος, η Αντζελα Μπρούσκου, η Ιόλη Ανδρεάδη, για τις νέες παραστάσεις τους. «Το φως είναι μαγεία», είχε πει πριν από δύο χρόνια στην «Κ». Το να δημιουργήσεις συναίσθημα με κάτι άυλο είναι πράγματι μαγικό.

Πηγή: Γ. Συκκά, Καθημερινή

Δεν υπάρχουν σχόλια