Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

Κ. Πασχαλίδης: «Ας αφήσουμε τα αρχαία έξω από τη συζήτηση για τη Βασιλίσσης Όλγας»

Με αφορμή τη διαμάχη  που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στην κυβέρνηση και συγκεκριμένα μεταξύ των  υπουργείων Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Πολιτι...

Κ. Πασχαλίδης: «Ας αφήσουμε τα αρχαία έξω από τη συζήτηση για τη Βασιλίσσης Όλγας»

Με αφορμή τη διαμάχη  που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στην κυβέρνηση και συγκεκριμένα μεταξύ των  υπουργείων Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Πολιτισμού, Υποδομών και Μεταφορών και του  Δήμου Αθηναίων, με αφορμή το μέλλον της οδού Βασιλίσσης Όλγας, ο Δρ Κώστας Πασχαλίδης, πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων, επιμελητής αρχαιοτήτων του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου και ερευνητής μίλησε στον Αθήνα 9,84 και στον Γιώργο Μελιγγώνη.

Υπενθυμίζεται ότι από τη μια πλευρά, τα συναρμόδια υπουργεία υποστηρίζουν ότι οποιαδήποτε αλλαγή στον σχεδιασμό της ανάπλασης απαιτεί νέες εγκρίσεις από τις αρμόδιες υπηρεσίες και επικαλούνται τη σημασία του χώρου ως τμήματος του κηρυγμένου αρχαιολογικού τοπίου και τη διέλευση του τραμ ενώ,  από την άλλη,  ο Δήμος Αθηναίων τάσσεται υπέρ της άποψης ότι  «η Βασιλίσσης Όλγας ανήκει στους πολίτες και όχι στις πολιτικές σκοπιμότητες».

«Ας αφήσουμε τα αρχαία έξω από τη συζήτηση για τη Βασιλίσσης Όλγας και ας  είμαστε  ειλικρινείς και για λόγους σεβασμού στο πολιτιστικό μας απόθεμα. Οι αρχαιότητες δεν αποτελούν επιχείρημα για να γίνονται πράγματα τα οποία δεν είναι καθαρά η ορθά για το πολίτευμά μας, να υπάρχουν κόντρες και διαξιφισμοί», τόνισε ο κ. Πασχαλίδης.

«Εμάς μας ενδιαφέρει η ανάδειξη των υφιστάμενων μνημείων με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και αυτό αποτελεί υποχρέωση και του υπουργείου Πολιτισμού και του Δήμου Αθηναίων να συμβάλουν προς αυτή την κατεύθυνση», πρόσθεσε.


«Τα αρχαία προέκυψαν ως επιχείρημα για το τι είδους κυκλοφορία θα αφορά ο υφιστάμενος δρόμος»

«Αφού αποφασίστηκε ότι θα υπάρχει δρόμος και δίπλα διέλευση του τραμ , δεν είναι θέμα  αρχαιοτήτων ποιος θα κινείται σε αυτόν. Ξαφνικά, τα αρχαία προέκυψαν ως επιχείρημα για το τι είδους κυκλοφορία θα αφορά ο υφιστάμενος δρόμος και ενώ συνήθως η συζήτηση επικεντρώνεται στο αν θα έπρεπε να υπάρχει ή  όχι δρόμος δίπλα στα αρχαία. Αυτή τη στιγμή, υφίσταται  δρόμος δίπλα σε μείζονα μνημεία τα οποία είναι παραμελημένα από το υπουργείο Πολιτισμού όπως ο ναός της Αγροτέρας Αρτέμιδας του 5ου π.Χ στην οδό Αρδηττού και τα οποία έχουν να κάνουν με τον χαρακτήρα και τη φυσιογνωμία της πόλης».

 

«Κάποιοι μεταχειρίζονται τα αρχαία με όρους μικροπολιτικής»

«Εμείς λέμε… και δρόμοι και αρχαία γιατί -καλώς ή κακώς- αυτό υφίσταται στην  γειτονιά του μνημειακού πλούτου της Αθήνας. Ο ναός της Αγροτέρας Αρτέμιδας του 5ου αι π.Χ στην Αρδηττού είναι  αναξιοποίητος από το υπουργείο Πολιτισμού, δεν είναι καν επισκέψιμος ενώ από την άλλη μεριά βρίσκεται η περίφημη Παλαιοχριστιανική βασιλική του Ιλισού η οποία επίσης δεν είναι προσβάσιμη. Ανάμεσά τους βρίσκεται η οδός Αρδηττού. Ως εκ τούτου, και μνημεία και δρόμος υπάρχουν εδώ και πάρα πολλές δεκαετίες και θα μπορούσαν να συνυπάρχουν και λειτουργικά. Σε κάθε περίπτωση,  αυτό που εμείς υποψιαζόμαστε είναι ότι στην προκειμένη περίπτωση, υπάρχουν φορείς οι οποίοι μεταχειρίζονται τα αρχαία με όρους μικροπολιτικής ενώ θα έπρεπε να είναι έξω από τη συζήτηση».


«Η διαχείριση είναι η τέχνη του εφικτού»

«Κάτω από το οδόστρωμα της Βασιλίσσης Όλγας υπάρχει μέρος του οικιστικού ιστού της Αθήνας και σπουδαία κομμάτια της ύστερης αρχαιότητας όπως οι αστικές επαύλεις. Μέρος αυτών έχει αποκαλυφθεί στο χώρο πρασίνου πίσω από το μνημείο του λόρδου Βύρωνα. Είναι ένα ζήτημα που αφορά στον βαθμό διαχείρισης των πραγμάτων, ποια από αυτά τα αποκαλύπτουμε όταν βρίσκονται κάτω από το χώρο δράσης μας και ποια τα αφήνουμε ώστε να τα αναδείξουμε όταν θα έχουμε λύσει το ζήτημα της κυκλοφορίας. Δυστυχώς,  είναι τέτοιος ο όγκος του πλούτου και ο αριθμός των μνημείων σε μια πόλη η οποία ούτως ή άλλως ξεχειλίζει από ανθρώπους που η διαχείριση είναι η τέχνη του εφικτού. Το υπουργείο Πολιτισμού φέρνει και παίρνει πίσω το επιχείρημα για τη σημασία των αρχαιοτήτων. Σε κάθε περίπτωση, υπάρχουν μνημεία στην περιοχή που δίπλα τους περνούν  δρόμοι βαριάς κυκλοφορίας όπως η Αρδηττού και τα οποία έχουμε παραμελήσει, οπότε,  δεν μπορούμε να μιλάμε με τόση ευκολία για τέτοιου είδους ζητήματα χωρίς να τα έχουμε επιλύσει».


Πηγή: Αθήνα 984

Δεν υπάρχουν σχόλια