Δύτες από το Πανεπιστήμιο της Βαλένθια χαρτογραφούν και αξιολογούν την κατάσταση ενός φοινικικού σκάφους 2.500 ετών που είναι βυθισμένο 60 μ...
Δύτες και αρχαιολόγοι από το Πανεπιστήμιο της Βαλένθια χαρτογραφούν και αξιολογούν την κατάσταση ενός φοινικικού πλοίου 2.500 ετών, το οποίο είναι βυθισμένο σε απόσταση 60 μέτρων από την παραλία Playa de la Isla στο Mazarron στην Ισπανία.
Εννέα ειδικοί από το Πανεπιστήμιο της Βαλένθια πραγματοποίησαν καταδύσεις διάρκειας 560 ωρών σε μια περίοδο περισσότερο από δύο εβδομάδες τον Ιούνιο για να καταγράψουν όλες τις ρωγμές στο πλοίο, το οποίο βρίσκεται 60 μέτρα από την παραλία Playa de la Isla στο Mazarron.
Αργότερα φέτος, οι ειδικοί θα κάνουν προτάσεις στο πως να προστατευτεί και ανασυρθεί το ναυάγιο, σε μια επιχείρηση η οποία πιθανώς να πραγματοποιηθεί το επόμενο καλοκαίρι.
Θα μπορούσε να ανασυρθεί κομμάτι κομμάτι χρησιμοποιώντας τις υπάρχουσες ρωγμές και να επανασυναρμολογηθεί έξω από το νερό σαν παζλ, είπε ο αρχαιολόγος Carlos de Juan από το Πανεπιστήμιο της Βαλένθια και το Ινστιτούτο Ναυτικής Αρχαιολογίας, που συντονίζει το έργο.
«Είναι πιο λογικό να διασώσουμε το πλοίο, να το προσέξουμε και να το εκθέσουμε σε ένα μουσείο για να το απολαύσουν οι άνθρωποι, αντί να ανησυχούμε κάθε φορά που έρχεται μια μεγάλη καταιγίδα», είπε στο Reuters.
Οι Φοίνικες, από τις παράκτιες περιοχές του σημερινού Λιβάνου και της Συρίας, ίδρυσαν αποικίες και εμπορικούς σταθμούς σε όλη τη Μεσόγειο από το 1.500 π.Χ. έως το 300 π.Χ.
Οι ιστορικοί χρησιμοποίησαν το Mazarron II, που πιθανότατα κατασκευάστηκε γύρω στο 580 π.Χ., για να τεκμηριώσουν πώς μετέφεραν μέταλλα όπως μόλυβδο από την Ιβηρική Χερσόνησο.
Αφού βυθίστηκε, παρέμεινε θαμμένο κάτω από την άμμο για περισσότερες από δύο χιλιετίες μέχρι που οι αλλαγές στα ρεύματα λόγω των κατασκευών κατασκευής στην ακτή το αποκάλυψαν πριν από σχεδόν 30 χρόνια.
Τώρα βρίσκεται σε βάθος μόλις 1,7 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας της Μεσογείου, και περιβάλλεται από σάκους άμμου και μια μεταλλική κατασκευή που έχει κατασκευαστεί για την προστασία του. Η κατασκευή όμως βυθιζόταν στην άμμο με ταχύτερο ρυθμό από το ναυάγιο και υπήρχε κίνδυνος να κάνει ζημιά στο πλοίο, επομένως αφαιρέθηκε μερικώς.
Πηγή: e-Nautilia, Reuters
Δεν υπάρχουν σχόλια