Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

Μετρό Θεσσαλονίκης: Απειλούν με καταλήψεις οι εργαζόμενοι

Για κωλυσιεργία και σκοπιμότητες κατηγορούν τη διοίκηση της Αττικό Μετρό ΑΕ και την Κοινοπραξία οι εργαζόμενοι, ενώ απειλούν ότι αν και ...


Για κωλυσιεργία και σκοπιμότητες κατηγορούν τη διοίκηση της Αττικό Μετρό ΑΕ και την Κοινοπραξία οι εργαζόμενοι, ενώ απειλούν ότι αν και εφόσον προχωρήσουν στις 450 απολύσεις ατόμων που απασχολούνται κυρίως στις αρχαιολογικές ανασκαφές, είναι διατεθειμένοι για δυναμικές κινητοποιήσεις -ακόμα και για αποκλεισμό των εργοταξίων προκειμένου να μη μπορούν να συνεχιστούν οι εργασίες.


Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της συνέντευξης Τύπου, την Πέμπτη, ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων στην αρχαιολογία, Χάρης Κυπριανίδης υπογράμμισε: «Αν προχωρήσουν με τις απολύσεις των 450 συναδελφών μας με σκοπό τη μετέπειτα επαναπρόσληψη, αλλά με πολύ χαμηλότερου μισθούς, θα υπάρξουν αντιδράσεις. Το έργο δε θα συνεχιστεί. Προηγουμένως, θα εξαντλήσουμε κάθε περιθώριο για διάλογο -εμείς άλλωστε ζητήσαμε συνάντηση με την Αττικό Μετρό την ερχόμενη Τρίτη κάτι που αρνήθηκαν- αναμένουμε και το δημοτικό συμβούλιο τη Δευτέρα, αλλά και τη δική μας γενική συνέλευση την Τρίτη και θα αποφασίσουμε πως θα κινηθούμε. Είμαστε όμως διατεθειμένοι να καταλάβουμε τα εργοτάξια και δεν θα αφήνουμε να μπει κανείς μέσα. Θα αναγκαστούμε να “παρανομήσουμε”, όπως παρανομούν όλοι οι άλλοι. Και το “παρανομήσουμε” είναι σε εισαγωγικά, γιατί δεν μπορούμε να μιλάμε για κάτι τέτοιο, εάν βρεθούμε αντιμέτωποι με τέτοιες συμπεριφορές. Ας μην ξεχνάμε ότι αρχικά προβλέπονταν να απασχοληθούν 3000 άτομα στο έργο και ότι αντ' αυτού ο μεγαλύτερος αριθμός εργαζομένων μέχρι σήμερα ήταν 1200, τώρα μετά βίας είμαστε 800 και θέλουν να απολύσουν τους περισσότερους από τους μισούς».

 Απώλεια χρόνου και χρήματος

«Μόνιμη δικαιολογία για τις καθυστερήσεις ολοκλήρωσης του έργου είναι ότι φταίνε οι αρχαιολογικές εργασίες. Αλλά πως να προχωρήσουν οι ανασκαφές όταν δεν είχαν καν ξεκινήσει οι εργασίες στα κατά μέρους εργοτάξια και όταν το έργο έπρεπε να είχε ήδη τελειώσει» ανάφερε ο κ. Κυπριανίδης και συμπλήρωσε σχετικά με την εκτίμηση αποπεράτωσης του έργου: «Αν συνεχιστούν οι καθυστερήσεις με την έναρξη εργασιών σε νέα μέτωπα, τότε πάμε, και αν θέλουμε να είμαστε ρεαλιστές, ούτε το 2018 θα είναι έτοιμο και πάμε για 2019, 2020. Κάνουν λόγο για τις 300.000 ευρώ που θα γλυτώσουν από τις μισθοδοσίες, όταν η ημερήσια απώλεια εσόδων από τη χρήση του μετρού, που βάσει των αρχικών προβλέψεων έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί, φτάνει τα 900.000 ευρώ. Κανείς δεν τιμωρείται για τα χαμένα έσοδα ή για λάθη σε μελέτες -το γεγονός ότι οι μετροπόντικες πρέπει να βγούν και να στραφούν ανάποδα- ακόμα και για τη χαμηλή απορρόφηση κονδυλίων». Ωστόσο, ο ίδιος εξέφρασε την απορία για τη δημοσιότητα που έχει πάρει το θέμα της μεταφοράς ή επιτόπου ανάδειξης των αρχαίων στο σταθμό της Βενιζέλου όταν χαρακτηριστικά συμπλήρωσε: «Στο σταθμό της Αγ. Σοφίας, που εντοπίστηκαν αντίστοιχα ευρήματα κανείς δεν ασχολήθηκε. Ακόμα και όταν στο σταθμό του συντριβανίου αποκαλύφθηκε η παλαιοχριστιανική βασιλική που καταχώθηκε».

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης Παναγιώτης Τσαραμπουλίδης υπογράμμισε ότι: «Όλα αυτά συμβαίνουν όταν μιλάμε για το μεγαλύτερο έργο της Ελλάδας και όταν η ανεργία με επίσημα στοιχεία έχει φτάσει το 27% πανελλαδικά, και βάσει των δικών μας ειδικά στη Θεσσαλονίκη αναμέμνεται να αγγίξει το 35%. Το ζητούμενο είναι να μη χαθεί ούτε μια θέση εργασίας στο Αττικό Μετρό».


Πηγή: Γ. Σωτηροπούλου, Αγγελιοφόρος

Δεν υπάρχουν σχόλια