Μια ονειρική διαδρομή στην ιστορία της Μεσσηνίας, μέσα από εκθέματα από διάφορες εποχές που αναδεικνύουν τον χορό και τη μουσική στο...
Μια ονειρική διαδρομή στην ιστορία της Μεσσηνίας, μέσα από εκθέματα από διάφορες εποχές που αναδεικνύουν τον χορό και τη μουσική στον διάβα των αιώνων, μπορεί να απολαύσει ο επισκέπτης του Αρχαιολογικού Μουσείου Μεσσηνίας, στην Καλαμάτα.
Αυτό επιτυγχάνει η περιοδική έκθεση «Μυθικοί χοροί της Μεσσηνίας», -που εγκαινιάστηκε στις 20 Ιουνίου και θα συνεχίσει να φιλοξενείται στο χώρο μέχρι και τις 30 Σεπτεμβρίου-, η οποία συμπίπτει με τα φετινά 20ά γενέθλια του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού, αλλά και τη συμπλήρωση 5 χρόνων λειτουργίας του μουσείου.
«Η παρουσίαση αρχαίων αντικειμένων από τη Μεσσηνία, σε άμεση "συνομιλία" με σύγχρονο πρωτότυπο φωτογραφικό και κινηματογραφικό υλικό που συνδέονται με τη μουσική και το χορό συνεισφέρει ενεργά και δυναμικά σε αυτήν την ολοκληρωμένη εμπειρία ψυχαγωγίας, γνώσης και πολιτισμού» είχε σημειώσει χαρακτηριστικά, στα εγκαίνια της έκθεσης η γ.γ. του υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού Λίνα Μενδώνη, περιγράφοντας την έκθεση.
Το περασμένο πρωινό του Σαββάτου, στις 11, οι επισκέπτες του μουσείου είχαν τη δυνατότητα, εξ άλλου, να απολαύσουν το χορευτικό δρώμενο “Lux Aeterna” από μαθήτριες της Δημοτικής Σχολής Χορού Καλαμάτας, σε χορογραφία της διευθύντριας της σχολής Κατερίνας Κασιούμη, εμπνευσμένη από την τελετουργική κίνηση των μυκηναϊκών χρόνων. Περιβαλλόμενες από την τοιχογραφία του «Λυράρη» από το Ανάκτορο του Νέστορος, από μυκηναϊκά ειδώλια και από εποπτικό υλικό με μορφές από τις τοιχογραφίες του Ανακτόρου, οι μαθήτριες της σχολής χαρίζουν μια μοναδική εμπειρία μύησης στα βήματα των «Μυθικών χορών της Μεσσηνίας». Το δρώμενο θα επαναληφθεί και την ερχόμενη Τετάρτη 23 Ιουλίου, στις 8 το βράδυ.
Η έκθεση «Μυθικοί χοροί της Μεσσηνίας», που αποτελεί προϊόν συνεργασίας διαφορετικών ειδικοτήτων, έρευνας, και εντατικής εργασίας, γόνιμου διαλόγου, πάθους και οραματισμού, διαρθρώνεται σε τρεις ενότητες:
Α) Στην πρώτη αναδεικνύεται ο χορός και η μουσική στα μυκηναϊκά χρόνια (αρχαιότερες μαρτυρίες από τη Μεσσηνία), με έμφαση στις τελετουργική κίνηση υπό τη συνοδεία μουσικής
Β) Στη δεύτερη ενότητα, στους ιστορικούς χρόνους, θίγονται τα δύο ορόσημα της μεσσηνιακής ιστορίας, από τη μια μεριά η φτωχή σε τεκμήρια περίοδος των Μεσσηνιακών πολέμων (8ος - 4ος αιώνας π.Χ.) και από την άλλη η λαμπερή περίοδος της ανεξάρτητης Μεσσηνίας.
Γ) Στην τρίτη ενότητα, η έμπνευση αντλείται από την Καλαμάτα, την «πόλη χορού» με την παράδοση από τη μια πλευρά και τη σύγχρονη χορευτική δημιουργία από την άλλη.
Οι ώρες λειτουργίας της έκθεσης είναι Τρίτη με Κυριακή 8 π.μ. με 8 μ.μ. και τη Δευτέρα από 1.30 μέχρι 8 μ.μ. και η επίσκεψή της είναι δυνατή με την καταβολή αντιτίμου για την είσοδο στο μουσείο (ολόκληρο 3 ευρώ, μειωμένο 2 ευρώ).
Για την υλοποίηση της περιοδικής έκθεσης εργάστηκαν, από την ΛΗ΄ ΕΠΚΑ οι Αννα - Βασιλική Καραπαναγιώτου αν. προϊσταμένη (γενικός συντονισμός), Δήμητρα Πίκουλα προϊσταμένη Τμήματος Αρχαιολογικών Εργων (εποπτεία μουσειογραφικής μελέτης), οι αρχαιολόγοι Μαίρη Τσουλάκου και Πένυ Τσακανίκου (αρχαιολογική έρευνα - επιμέλεια έκθεσης), η αρχιτέκτων μηχανικός Χρυσαυγή Ιορδανίδου (αρχιτεκτονικός σχεδιασμός), Δήμητρα Πίκουλα και Χρυσαυγή Ιορδανίδου (σχεδιασμός προθηκών), Πένυ Τσακανίκου και Μαίρη Τσουλάκου (κείμενα - μεταφράσεις), Μαριφίλη Βαλάκα (διορθώσεις κειμένων), Ουρανία Ανδριανοπούλου (αρχαιολογικό σχέδιο), Αντιγόνη Λεάκου και Στρατηγούλα Ράθωση (συντήρηση αρχαίων), Φώτης Γεωργακάς, Σπύρος Κουλαφέτης, Χρήστος Λαϊνάς, Κλεάνθης Μητσιώνης, Κώστας Σερεμέτης (τεχνική υποστήριξη - κατασκευές), Κωνσταντίνα Φουρτούνη, Αγγελική Ιντζέμπελη (διοικητική υποστήριξη), Δήμητρα Πίκουλα, Μαίρη Τσουλάκου (επικοινωνία - δημόσιες σχέσεις).
Συνεργάτες και υποστηρικτές της προσπάθειας ήταν η Εταιρεία Μεσσηνιακών Αρχαιολογικών Σπουδών, το Διεθνές Κέντρο Χορού Καλαμάτας, η οικογένεια της Ζουζούς Νικολούδη, το Τμήμα Κλασικών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Σινσινάτι, η Δημοτική Σχολή Χορού Καλαμάτας, το Λύκειο Ελληνίδων Καλαμάτας, ο Κοραής Δαμάτης με το προσωπικό του αρχείο, ο Δήμος Καλαμάτας, η «Φάρις», η ΝΕΡΙΤ και η Cinetic.
Πηγή: Ελευθερία
Δεν υπάρχουν σχόλια