Στη διάθεση του κοινού, μετά από 40 χρόνια εργασιών, το Σπίτι των Εραστών , το Σπίτι του Οπωρώνα και το Σπίτι του πλοίου της Ευρώπης, ...
Στη διάθεση του κοινού, μετά από 40 χρόνια εργασιών, το Σπίτι των Εραστών, το Σπίτι του Οπωρώνα και το Σπίτι του πλοίου της Ευρώπης, στην Πομπηία.
Μετά από τέσσερις δεκαετίες εργασιών αποκατάστασης άνοιξαν για το κοινό τρείς οικίες με εμβληματικές νωπογραφίες στην Πομπηία, έργο που ο υπουργός Πολιτισμού της Ιταλίας χαρακτήρισε εξέλιξη «εθνικής λύτρωσης».
Οι εργασίες αποκατάστασης αποκάλυψαν υπέροχα φρέσκο και τοιχογραφίες από τη ρωμαϊκή καθημερινότητα σε τρία αριστουργηματικά κτίσματα που η ηφαιστειακή τέφρα διατήρησε άθικτα από το χρόνο και τους αρχαιοκάπηλους, αλλά «τραυμάτισε» σεισμός προ σαράντα χρόνων: το «Σπίτι των Εραστών», το «Σπίτι του Οπωρώνα» και το «Σπίτι του πλοίου Ευρώπης».
Όπως σημείωσε ο Ντάριο Φραντσεσίνι, όταν ανέλαβε το χαρτοφυλάκιο του υπουργείου Πολιτισμού, το 2014, η Πομπηία ήταν αντανάκλαση των προβλημάτων της Ιταλίας: Τα κτήριά της ήταν έρμαια του χρόνου και των απεργιών, κατέρρεαν και ήταν κλειστά πολλές φορές για τους τουρίστες. Το κοινοτικό κονδύλι ύψους 105 εκατομμυρίων ευρώ από την Ευρωπαϊκή Ένωση επίσπευσε τις διαδικασίες και στην κυριολεξία μεταμόρφωσε την αρχαία πόλη της νότιας Ιταλίας που θάφτηκε, το 79 μ.Χ., από λάβα και ηφαιστειακή τέφρα, μετά την έκρηξη του Βεζούβιου.
«Η δουλειά μας δεν είναι δύσκολη, όμως απαιτεί υπομονή. Κάθε οικία έχει κάτι όμορφο που την κάνει ξεχωριστή έναντι των άλλων» εξηγεί η Βιτόρια Κουτόλο, μία εκ των 400 συντηρητών.
Το «Σπίτι του Οπωρώνα» περιλαμβάνει θεαματικές αναπαραστάσεις βουκολικών και παραθαλάσσιων σκηνών. Μία από αυτές μία νωπογραφία συκιάς, πάνω στα κλαδιά της οποίας κάθονται πουλιά κι ένα φίδι σκαρφαλώνει τον κορμό της. Δεν πρόκειται για σύμβολο πειρασμού, λένε οι ειδικοί, αλλά οιωνό ευημερίας σύμφωνα με τους Αρχαίους Ρωμαίους.
Το εξωτερικό του «Σπιτιού του Ωπωρώνα» (ΕΡΑ) |
Το «Σπίτι του Οπωρώνα» περιλαμβάνει θεαματικές αναπαραστάσεις βουκολικών και παραθαλάσσιων σκηνών (ΕΡΑ) |
Ο Λε Κορμπιζιέ είχε ζωγραφίσει εδώ, όταν επισκέφτηκε το μέρος, τη δεκαετία του 1920» (ΕΡΑ) |
«Ο Λε Κορμπιζιέ είχε ζωγραφίσει εδώ, όταν επισκέφτηκε το μέρος, τη δεκαετία του 1920. Εκτίμησε πολύ την παρουσία της φύσης, τα μικρά περιβόλια μέσα στα σπίτια. Ήταν ένα από τα χαρακτηριστικά της Πομπηίας» εξηγεί ο Μάσιμο Οσάνα, διευθυντής της αρχαιολογικής τοποθεσίας.
Το «Σπίτι του πλοίου Ευρώπης» πήρε το όνομά του από μία τοιχογραφία στη βόρεια πλευρά του περιστυλίου που αναπαριστά ένα εμπορικό πλοίο με την επιγραφή «Ευρώπη» που παραπέμπει στην Αρπαγή της Ευρώπης από το Δία.
Το «Σπίτι του πλοίου Ευρώπης» πήρε το όνομά του από μία τοιχογραφία στη βόρεια πλευρά του περιστυλίου |
Οι εργασίες συντήρησης κι από κατάστασης των αρχαίων αυτών τοποθεσιών στην Πομπηία θα συνεχιστούν. Και ήδη έχουν επηρεάσει το τουριστικό ενδιαφέρον. Καθώς από το 2014 ο αριθμός επισκεπτών έχει αυξηθεί κατά 47% - με περίπου 4 εκατομμύρια μόλις τον περασμένο χρόνο.
«Η Πομπηία είναι μία ιστορία αναγέννησης και λύτρωσης, ένα παράδειγμα για ολόκληρη την Ευρώπη σε ότι αφορά τα κοινοτικά κονδύλια», δήλωσε ο Ιταλός υπουργός Πολιτισμού. Επιπλέον 50 εκατομμύρια ευρώ έχουν εγκριθεί για την συνέχιση των απαραίτητων έργων στην αρχαία πόλη.
Πηγή: LiFO
Δεν υπάρχουν σχόλια