Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

Το Διαχρονικό Μουσείο Λάρισας πάει στο Λούβρο

Ιδιαίτερη τιμή αλλά και διεθνή αναγνώριση του κύρους του αποτελεί για το Διαχρονικό Μουσείο Λάρισας, το πρόσφατο αίτημα δανεισμού μιας εικόν...

Το Διαχρονικό Μουσείο Λάρισας πάει στο Λούβρο

Ιδιαίτερη τιμή αλλά και διεθνή αναγνώριση του κύρους του αποτελεί για το Διαχρονικό Μουσείο Λάρισας, το πρόσφατο αίτημα δανεισμού μιας εικόνας από τις Συλλογές του, προκειμένου να εκτεθεί στο διάσημο Μουσείο του Λούβρου στο Παρίσι, στο πλαίσιο εκδηλώσεων για τη συμπλήρωση φέτος 200 χρόνων από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης του 1821.

Η συγκεκριμένη εικόνα θα είναι μέρος των έργων τέχνης που θα περιλαμβάνονται στην έκθεση «Παρίσι – Αθήνα, η γέννηση της νέας Ελλάδας», η οποία θα πραγματοποιηθεί με τη συνεργασία των υπουργείων Πολιτισμού της Ελλάδας και της Γαλλίας. Στην έκθεση αυτή θα παρουσιαστούν στοιχεία ιστορίας και τέχνης των τελευταίων αιώνων – πριν αλλά και μετά την Ελληνική Επανάσταση – που μαρτυρούν τους πολιτιστικούς δεσμούς των δύο χωρών.

Η συμβολή του Διαχρονικού Μουσείου Λάρισας στην έκθεση αυτή θα είναι μια μικρή εικόνα του Αγίου Γεωργίου, διαστάσεων 33χ44 εκ., από τις Συλλογές του Μουσείου.

Όπως εξηγεί στη larissanet, η Προϊστάμενη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Λάρισας και υπεύθυνη του Διαχρονικού Μουσείου, Σταυρούλα Σδρόλια, «η εικόνα εικονίζει τον Άγιο Γεώργιο έφιππο, σε θριαμβευτική πορεία προς τα δεξιά, αφού έχει σκοτώσει το θηρίο που εκφόβιζε την πόλη Αλαγία, σύμφωνα με το βίο του. 

Η στάση του Αγίου, τα πλούσια διακοσμητικά στοιχεία και το τοπίο προέρχονται από τον εικονογραφικό τύπο που καθιερώθηκε από τους κρητικούς ζωγράφους ήδη από τον 15ο αιώνα.

Η εικόνα αυτή χρονολογείται στις πρώτες δεκαετίες του 18ου αιώνα και προέρχεται από το ναό Αγίων Αποστόλων Τσαγκαράδας. Στο παρελθόν έπεσε θύμα της δράσης αρχαιοκαπήλων και επαναπατρίσθηκε από το εξωτερικό μετά από ενέργειες του υπουργείου Πολιτισμού.

Ο ανώνυμος ζωγράφος διέθετε αξιόλογες ικανότητες και η τεχνική του δείχνει επηρεασμένη από την κρητική ζωγραφική, η οποία τον 17ο αιώνα είχε διαδοθεί σε σημαντικά κέντρα της Ανατολικής Θεσσαλίας, όπως στις Σποράδες, το Πήλιο, τον Τύρναβο και τα Αμπελάκια. Στη ζωγραφική αυτή είχαν διεισδύσει κατά καιρούς και λεπτομέρειες από τη δυτική τέχνη, όπως το σπασμένο κοντάρι του Αγίου, που βλέπουμε στην εικόνα του Διαχρονικού Μουσείου», καταλήγει η κα Σδρόλια.


Πηγή: Μ. Κατσαμπέλας, LarissaNet



Δεν υπάρχουν σχόλια