Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

Η Ελλάδα της αισιοδοξίας μέσα από τα μάτια του Ρόμπερτ Μακέιμπ στους Δελφούς

Δημοσιογράφοι και επίσημοι που παρέστησαν στην τελευταία ξενάγηση. Τι αφήνει πίσω της μια έκθεση όταν τελειώνει; Συγκίνηση; Αναμνήσεις; Εναρ...

Δημοσιογράφοι και επίσημοι που παρέστησαν στην τελευταία ξενάγηση.
Δημοσιογράφοι και επίσημοι που παρέστησαν στην τελευταία ξενάγηση.

Τι αφήνει πίσω της μια έκθεση όταν τελειώνει; Συγκίνηση; Αναμνήσεις; Εναργείς εικόνες; Στην περίπτωση του θαυμάσιου αφιερώματος του Ρόμπερτ Μακέιμπ με τίτλο «Η Ελλάδα μετά τον πόλεμο. Τα χρόνια της ελπίδας», που ολοκληρώνεται τέλος Σεπτεμβρίου στο Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Κέντρο Δελφών, πρέπει να προσθέσουμε άλλη μια σημαντική παρακαταθήκη: την αυτογνωσία. Διότι οι λήψεις του Αμερικανού φωτογράφου –που πρωτοήρθε στα μέρη της στα μέσα της δεκαετίας του ’50 με μια μηχανή κρεμασμένη στον λαιμό– μας γυρίζουν πίσω σε μια χώρα που μόλις συνερχόταν από την Κατοχή και τον Εμφύλιο. Παρά την ανέχεια, τις δυσκολίες του καθημερινού βίου, τον αφάνταστο μόχθο, την υστέρηση σε σχέση με άλλες ευρωπαϊκές χώρες, οι Ελληνες εξέπεμπαν αξιοπρέπεια, πείσμα, αισιοδοξία. Είναι μια φάση της Ιστορίας μας που δεν πρέπει να λησμονούμε, ιδιαίτερα σήμερα που η χώρα μας αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα των πιο προηγμένων κρατών στον κόσμο.


Ο πρέσβης της Κίνας Σιάο Τζουντσένγκ και η σύζυγός του με την Κική Σεγκούνη, προϊσταμένη εγκαταστάσεων στους Δελφούς.
Ο πρέσβης της Κίνας Σιάο Τζουντσένγκ και η σύζυγός του με την Κική Σεγκούνη, προϊσταμένη εγκαταστάσεων στους Δελφούς.

Η έκθεση που οδεύει στο τέλος της συνοδεύτηκε από ένα καταπληκτικό λεύκωμα των εκδόσεων Πατάκη (αγγλική έκδοση: Abbeville Press), εν είδει καταλόγου, με τα κείμενα του καθηγητή του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ και προέδρου του Ευρωπαϊκού Πολιτιστικού Κέντρου Δελφών Παναγιώτη Ροϊλού και της δημοσιογράφου της Huffington Post Greece και συγγραφέως Κατερίνας Λυμπεροπούλου, που μαζί με τις μνήμες του ίδιου του Μακέιμπ ιχνηλατούν εκείνη την περίοδο για την Ελλάδα. Από τα εγκαίνιά της στις 10 Ιουνίου έως σήμερα πέρασαν περίπου 3.000 επισκέπτες.

Πρόκειται σαφώς για μια από τις πιο επιτυχημένες εκθέσεις του ΕΠΚΔ, η οποία συνδυάζεται και με τη νέα εποχή στο Κέντρο, που ξεκίνησε όταν ο Παναγιώτης Ροϊλός διαδέχθηκε πρόσφατα τη σπουδαία Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ μετά τρεις δεκαετίες. Ο Ροϊλός διοργάνωσε για πρώτη φορά τους Δελφικούς Διαλόγους, όπου επιφανείς στοχαστές και επιστήμονες παγκοσμίου εμβέλειας συζητούν φλέγοντα θέματα της επικαιρότητας. Το φετινό θέμα ήταν «Τεχνολογία και δημοκρατία». Την έκθεση Μακέιμπ επισκέφθηκαν επίσης διπλωμάτες, όσοι συμμετείχαν στις δράσεις του Κέντρου το καλοκαίρι, δηλαδή τις διοργανώσεις της Δελφικής Ακαδημίας και του Θερινού Σχολείου του Κέντρου Αρχαίου Ελληνικού και Κινεζικού Πολιτισμού, θεατές θεατρικών παραστάσεων κ.ά.


Η δημοσιογράφος Κατερίνα Λυμπεροπούλου κάνει την ξενάγηση.
Η δημοσιογράφος Κατερίνα Λυμπεροπούλου κάνει την ξενάγηση.

Το προηγούμενο Σαββατοκύριακο έγινε και η τελευταία ξενάγηση σε ένα γκρουπ από δημοσιογράφους, εικαστικούς, καθηγητές κ.ά. από την Κατερίνα Λυμπεροπούλου. Ο διευθυντής Ανδρέας Γκόφας ανέφερε ότι το Συνεδριακό Κέντρο του ΕΠΚΔ θα κλείσει για ενάμιση χρόνο προς ανακαίνιση, ενώ θα λειτουργήσουν οι άλλες αίθουσες και οι ξενώνες. Οι φωτογραφίες του Ρόμπερτ Μακέιμπ ταξιδεύουν μετά στην Κορέα για έκθεση που διοργανώνει στη Σεούλ η εκεί πρεσβεία μας σε συνεργασία με το υπουργείο Αμυνας, από τον Οκτώβριο έως και τον Δεκέμβριο.


Η Νάνσυ Ψάλτη, έφορος αρχαιοτήτων, υποδέχθηκε τους καλεσμένους στο Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών.
Η Νάνσυ Ψάλτη, έφορος αρχαιοτήτων, υποδέχθηκε τους καλεσμένους στο Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών.

Παράλληλα, συνεχίζεται μέχρι και το τέλος του έτους μια ακόμη έκθεση του Μακέιμπ στον Ομφαλό της Γης, διοργανωμένη από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Φωκίδος σε συνεργασία με τον ίδιο τον καλλιτέχνη, σε επιμέλεια της Σοφίας Χηνιάδου-Καμπάνη, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών. Πρόκειται για 26 επιλεγμένες ασπρόμαυρες φωτογραφίες του αρχαιολογικού χώρου των Δελφών στη δεκαετία του 1950, έκθεση στην οποία επίσης ξεναγήθηκε το κοινό.


Πηγή: Μ. Πουρναρά, Καθημερινή



Δεν υπάρχουν σχόλια