Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

6ος Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός Οπτικοακουστικής και Ψηφιακής Δημιουργίας: «Η ιστορία σου, είναι ιστορία της πόλης σου»

Το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων της Δ/σης Υποστήριξης Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία (ΔΥΠΕΑ) του Υπ...

6ος Διεθνής Μαθητικός Διαγωνισμός Οπτικοακουστικής και Ψηφιακής Δημιουργίας: «Η ιστορία σου, είναι ιστορία της πόλης σου»

Το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων της Δ/σης Υποστήριξης Προγραμμάτων και Εκπαίδευσης για την Αειφορία (ΔΥΠΕΑ) του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ) με το Γενικό Συμβούλιο Βιβλιοθηκών του ΥΠΑΙΘΑ, το Τμήμα Αρχειονομίας, Βιβλιοθηκονομίας και Μουσειολογίας του Ιονίου Πανεπιστημίου, το Τμήμα Πολιτισμικής Τεχνολογίας και Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου, τα Γενικά Αρχεία του Κράτους (Γ.Α.Κ.), το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων & Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ Α.Ε.) και η Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδoς (EBE) συν-διοργανώνουν τον Μαθητικό Διαγωνισμό Οπτικοακουστικής και Ψηφιακής Δημιουργίας «Η ιστορία σου, είναι ιστορία της πόλης σου» για τους/τις μαθητές/μαθήτριες της Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης της χώρας και της Ομογένειας.

Ο Διαγωνισμός διοργανώνεται για έκτη συνεχόμενη σχολική χρονιά το σχολικό έτος 2023-24 και απευθύνεται στα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπ/σης έχοντας ως θεματική την ιστορία της πόλης τους από την ίδρυση του Νεότερου Ελληνικού Κράτους έως σήμερα.

Οι μαθητές και μαθήτριες καλούνται να αναζητήσουν μια ιστορία που αναφέρεται στη σύγχρονη ζωή ή στο παρελθόν της πόλης τους (ενδεικτικά, λαμβάνοντας αφορμή από γεγονότα, σημαντικά κτήρια, πλατείες, δρόμους, δημόσιες εκδηλώσεις, οικονομικές - κοινωνικές δραστηριότητες, την ενσωμάτωση της πόλης στο Νεότερο Ελληνικό Κράτος, ενσωμάτωση των προσφύγων της Μικρασιατικής Καταστροφής κλπ.) λειτουργώντας συνεργατικά σε επίπεδο σχολικού τμήματος ή ομάδας. Στην προσπάθεια αυτή, καλούνται να αναζητήσουν οικογενειακά αντικείμενα, παλιότερες φωτογραφίες, αφηγήσεις παππούδων, γειτόνων ή ανθρώπων που μπορούν να δώσουν μια μαρτυρία ή συνέντευξη ή άλλα τεκμήρια που οι ομάδες μπορεί να σκεφτούν να αξιοποιήσουν.

Στο πλαίσιο της παραπάνω διαδικασίας και της σωστής ιστορικής τεκμηρίωσης αλλά και της αναζήτησης περαιτέρω ιστορικών πηγών, μαθητές και εκπαιδευτικοί ενθαρρύνονται να στραφούν σε τοπικές ή κεντρικές δημόσιες βιβλιοθήκες σε συνεργασία με το Γενικό Συμβούλιο Βιβλιοθηκών του ΥΠΑΙΘ, να μεταβαίνουν στα Γενικά Αρχεία του Κράτους των περιοχών των σχολείων, να επισκέπτονται φυσικά και διαδικτυακά αρχεία (συμπεριλαμβανομένων των οπτικοακουστικών) και αποθετήρια για την αναζήτηση επιπλέον τεκμηρίων.

Στη συνέχεια, ζητείται να ψηφιοποιήσουν και να επεξεργαστούν τα τεκμήρια (φωτογραφίες, αντικείμενα, προφορικές συνεντεύξεις κλπ) και να καταγράψουν με τη συμβολή των εκπαιδευτικών τους την ιστορία τους με τη μορφή σύντομης ταινίας ή θα προχωρήσουν στη σύνθεση μιας ψηφιακής δημιουργίας (πχ. φωτογραφικού άλμπουμ, ψηφιακής αφήγησης, παρουσίασης, ψηφιακού παιχνιδιού κ.ά.) που θα αξιοποιεί τον παραπάνω πλούτο των τεκμηρίων.

Για την φόρμα εκδήλωσης ενδιαφέροντος για συμμετοχή σε επιμορφωτικές δράσεις της Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης δείτε εδώ.

Για την υποβολή των μαθητικών δημιουργιών στο Φωτόδεντρο i-create δείτε εδώ.

Για περισσότερες πληροφορίες και όρους συμμετοχής στο διαγωνισμό δείτε εδώ.

Για την έγκριση του διαγωνισμού δείτε εδώ.

Για διαχείριση των πνευματικών δικαιωμάτων και των δικαιωμάτων της προσωπικότητας  στο πλαίσιο των Διαγωνισμών τουΤμήματος Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του ΥΠAIΘ δείτε εδώ.

Για τη Δήλωση γονέων ή κηδεμόνων έγκρισης συμμετοχής στο διαγωνισμό και παραχώρησης σχετικών αδειών, δείτε εδώ.


Πηγή: i-Create

Δεν υπάρχουν σχόλια