Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

Το Εθνικό «ανοίγει» άγνωστα αρχαία θέατρα σε όλη την Ελλάδα

Το Αρχαίο Θέατρο Γιτάνων, στους Φιλιάτες Θεσπρωτίας. [Credit: ΣΩΜΑΤΕΙΟ «ΔΙΑΖΩΜΑ», ΑΡΧΕΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ] Είναι άραγε ένας «θρίαμβος των συνεργειών»...

Το Αρχαίο Θέατρο Γιτάνων, στους Φιλιάτες Θεσπρωτίας. [Credit: ΣΩΜΑΤΕΙΟ «ΔΙΑΖΩΜΑ», ΑΡΧΕΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ]
Το Αρχαίο Θέατρο Γιτάνων, στους Φιλιάτες Θεσπρωτίας.
[Credit: ΣΩΜΑΤΕΙΟ «ΔΙΑΖΩΜΑ», ΑΡΧΕΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ]

Είναι άραγε ένας «θρίαμβος των συνεργειών», όπως τόνισε ο πρόεδρος του σωματείου «Διάζωμα» Σταύρος Μπένος; Είναι μήπως, όπως σημείωσε η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, μια επιπλέον πτυχή της πολιτικής του υπουργείου Πολιτισμού για την «κοινωνικοποίηση των μνημείων» και την «ώσμωση της πολιτιστικής κληρονομιάς και της σύγχρονης δημιουργίας»; Ή συνιστά, σύμφωνα με τον καλλιτεχνικό διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου Γιάννη Μόσχο, ένα άνοιγμα της πρώτης σκηνής της χώρας «σε μέρη που δεν έχει ξαναπαίξει»;

Ισως είναι όλα αυτά μαζί. Το πρόγραμμα «Γνωριμία με τα άγνωστα αρχαία θέατρα της Ελλάδας», μια συνεργασία του «Διαζώματος» και του Εθνικού Θεάτρου με την υποστήριξη του ΥΠΠΟ, που παρουσιάστηκε προχθές στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πειραιά, αφορά 17 αρχαία θέατρα, από τον Εβρο και τη Νάουσα μέχρι το Γύθειο και τη Μεσσήνη, που έχουν είτε αναστηλωθεί είτε αποκατασταθεί και τα οποία από τα μέσα Ιουλίου μέχρι τον Σεπτέμβριο (λεπτομέρειες σύντομα στο n-t.gr) θα αποτελέσουν τους σταθμούς της περιοδείας μιας παράστασης που εύλογα συμπληρώνει το εγχείρημα: είναι ο «Πλούτος» του Αριστοφάνη, σε μετάφραση – διασκευή του συγγραφέα Δημοσθένη Παπαμάρκου και σκηνοθεσία του Μάνου Βαβαδάκη, με ερμηνευτές τους Νίκο Γιαλελή, Κατερίνα Παπανδρέου, Κατερίνα Πατσιάνη, Ελίνα Ρίζου και Βασίλη Σαφό.

Κάποια έχουν φιλοξενήσει αρκετές εκδηλώσεις, όπως το Αρχαίο Θέατρο Γιτάνων, ενώ άλλα, όπως το Καβείριο της Θήβας, είναι λόγω της κατάστασής τους πιο ακριβοθώρητα. Οι υποδομές τους δεν είναι βέβαια εκείνες της Επιδαύρου και του Ηρωδείου, ένα πρόβλημα που εν πολλοίς θα λύσει η δημοτική αρχή κάθε περιοχής, καθώς όλες προθυμοποιήθηκαν να αναλάβουν ένα κομμάτι της οργάνωσης των χώρων (παρασκήνια, χημικές τουαλέτες, ταξιθεσία κ.ά.), ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις θα καλύψουν και τη φιλοξενία του θιάσου. Ο κ. Μπένος υπολόγισε τη συγκεκριμένη προσφορά σε 50.000 ευρώ, με το μεγαλύτερο κομμάτι της χρηματοδότησης του προγράμματος να καλύπτεται από το ΥΠΠΟ με 100.000 ευρώ, ενώ θα πρέπει να υπολογιστούν και οι 80.000 που θα παραμείνουν στο ταμείο του Εθνικού, έπειτα από την απόφαση του ΚΑΣ να μην καταβληθούν τέλη χρήσης αρχαιολογικών χώρων. Αντίτιμο θα καταβάλλεται όπου προβλέπεται ήδη. Στις υπόλοιπες περιπτώσεις θα διανέμονται δελτία εισόδου, δύο ώρες πριν από την παράσταση.

Ενδιαφέρον έχει και η πρόβλεψη για ανέβασμα των παραστάσεων με λιτή σκηνογραφία, λίγους ηθοποιούς, φυσικό ήχο, αλλά και φυσικό φως, κάτι που σημαίνει ότι η διάρκεια αυτού του αριστοφανικού «Πλούτου» θα είναι ελαφρώς συμπτυγμένη. Οι περιοδείες του Εθνικού Θεάτρου με ιδανικούς όρους είναι «κοστοβόρες», ανέφερε ο κ. Μόσχος, ενώ η κ. Μενδώνη εξήρε τη σημασία του προγράμματος και ως προς το άνοιγμα του Εθνικού εκτός Αθηνών. Η θεσμοθέτηση ή και επέκτασή του θα εξαρτηθεί από την επιτυχία του και σε συντονισμό με το «Ολη η Ελλάδα ένας πολιτισμός», ανέφερε η υπουργός, ενώ ο κ. Μπένος σημείωσε ότι αναμένεται να ενταχθεί σε χρηματοδοτικά προγράμματα η αποκατάσταση άλλων δέκα αρχαίων θεάτρων.


Πηγή: Ν. Ζώης, Καθημερινή

Δεν υπάρχουν σχόλια