Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

Κίνα: Βρέθηκε τάφος της Δυναστείας των Τανγκ με εκπληκτικές τοιχογραφίες

Πανοραμική άποψη των εσωτερικών τοιχογραφιών του τάφου. Αρχαιολόγοι στο  Taiyuan  της επαρχίας  Shanxi , στη βόρεια Κίνα, έφεραν στο φως ένα...

Πανοραμική άποψη εσωτερικών τοιχογραφιών σε κλίμακα
Πανοραμική άποψη των εσωτερικών τοιχογραφιών του τάφου.

Αρχαιολόγοι στο Taiyuan της επαρχίας Shanxi, στη βόρεια Κίνα, έφεραν στο φως έναν τάφο διακοσμημένο με τοιχογραφίες που απεικονίζουν σκηνές της καθημερινής ζωής από τη δυναστεία των Τανγκ (618-907 μ.Χ.). 

Κάθε επιφάνεια εκτός από το δάπεδο καλύπτεται από τοιχογραφίες σε εξαιρετική κατάσταση, με λευκό, κόκκινο, κίτρινο, μαύρο, πράσινο και πορτοκαλί χρώμα και ζωντανές σαν να είχαν ζωγραφιστεί χθες.

Ο τάφος ανακαλύφθηκε για πρώτη φορά το 2018 κατά τη διάρκεια αρχαιολογικής έρευνας στο σημείο κατασκευής του δρόμου. Το Ινστιτούτο Αρχαιολογίας της επαρχίας Shanxi ανέσκαψε το σημείο, αποκαλύπτοντας έναν πλινθόκτιστο τάφο ενός θαλάμου που αποτελείται από ένα πέρασμα προς την πόρτα του τάφου, την είσοδο, έναν διάδρομο και τον κύριο ταφικό θάλαμο. Η είσοδος, ο διάδρομος και ο θάλαμος, συμπεριλαμβανομένων των τοίχων, της κωνικής οροφής και της κλίνης του φέρετρου, είναι όλα διακοσμημένα με τοιχογραφίες.


Η είσοδος του τάφου.
Η είσοδος του τάφου.

Ανατολικός τοίχος στην είσοδο του τάφου.
Ανατολικός τοίχος στην είσοδο του τάφου.

Η είσοδος του τάφου είναι ζωγραφισμένη με κόκκινα και κίτρινα-πορτοκαλί στροβιλώδη φυτικά μοτίβα. Σε κάθε πλευρά του εσωτερικού της πόρτας υπάρχει ένα ζευγάρι ανδρών με κίτρινα ενδύματα. Οι αρχαιολόγοι πιστεύουν ότι πρόκειται για μορφές φύλακα, που προστατεύουν την είσοδο του τάφου. Ο διάδρομος που οδηγεί από την πόρτα στον ταφικό θάλαμο διαθέτει ένα άλλο ζευγάρι ανδρών με κίτρινους χιτώνες. Ένα άλλο ζευγάρι φύλακες βρίσκεται ακριβώς μέσα στην πόρτα του θαλάμου.


Διάδρομος δυτικού τοίχου.
Διάδρομος δυτικού τοίχου.

Διάδρομος ανατολικού τοίχου.
Διάδρομος ανατολικού τοίχου.

Η κωνική οροφή της αίθουσας πάνω από καθέναν από τους τέσσερις τοίχους είναι διακοσμημένη με φανταστικά θηρία που πλαισιώνονται από παχιές κόκκινες κορδέλες και λουλούδια σε λευκό φόντο. Οι τέσσερις τοίχοι του ταφικού θαλάμου είναι ζωγραφισμένοι με ορθογώνια πάνελ που περιγράφονται από παχιές κόκκινες γραμμές. Στο εσωτερικό των περισσότερων από τους πίνακες σε λευκό φόντο απεικονίζονται άτομα που στέκονται κάτω από ψηλά, στυλιζαρισμένα δέντρα, ένα δημοφιλές στυλ της εποχής των Τανγκ που ονομάζεται, το στυλ «φιγούρα κάτω από το δέντρο».

Οι άνδρες που απεικονίζονται κάτω από τα δέντρα στα πάνελ έχουν διαφορετικές στάσεις και ασκούν διαφορετικές δραστηριότητες, αλλά είναι συνεπείς ως προς την εμφάνιση και την ενδυμασία. Οι αρχαιολόγοι πιστεύουν ότι πιθανότατα αντιπροσωπεύουν το ίδιο άτομο, δηλαδή τον ιδιοκτήτη του τάφου. Οι επαναλαμβανόμενες απεικονίσεις του άνδρα μπορεί επίσης να είναι αλληγορικές αναπαραστάσεις των διαφόρων αρετών του νεκρού.


Αναδιπλωμένη όψη των τεσσάρων τοίχων του τάφου.
Αναδιπλωμένη όψη των τεσσάρων τοίχων του τάφου.

Τοιχογραφία με σκηνές εργασίας
Τοιχογραφία με σκηνές εργασίας

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους αρχαιολόγους παρουσιάζουν τα δύο μεγάλα πάνελ δίπλα στους φύλακες σε κάθε πλευρά της πόρτας του θαλάμου. Στον ανατολικό τοίχο υπάρχει τοιχογραφία με πολλαπλές σκηνές της καθημερινής ζωής: ένας άντρας που κυλάει έναν πέτρινο μύλο για τα σιτηρά, μια γυναίκα που δουλεύει έναν πέτρινο μύλο, ένας άντρας που φτιάχνει μπάλες ζύμης με ένα σιδερένιο τηγάνι στη φωτιά, ένας άντρας που πατάει πάνω σε ένα γουδοχέρι (ένα εργαλείο για το σφυροκόπημα του ρυζιού) με ένα καλάθι μπαμπού και ένα φαράσι μπαμπού δίπλα του, μια γυναίκα που αντλεί νερό από ένα πηγάδι χρησιμοποιώντας μια βαριά ανυψωτική συσκευή με αντίβαρο, και τέλος, μια γυναίκα που πλένεται με τον αγκώνα της σε μια λεκάνη γεμάτη νερό, ενώ ένα μεγάλο δοχείο αχνίζει στην ξυλόσομπα.

Το πάνελ του δυτικού τοίχου απεικονίζει μια γυναίκα με πολύχρωμο φόρεμα που κρατά στα χέρια της ένα κουτί. Πίσω της στέκεται ένας άντρας από άλλη εθνοτική ομάδα, με κίτρινο χιτώνα, που κρατά ένα μαστίγιο και τα χαλινάρια καμηλών και αλόγων. Τα πάνελ εκατέρωθεν αυτών είναι γεμάτα με δύο περίτεχνα ανθισμένα φυτά. Πρόκειται για σπάνια σχέδια σε αυτού του είδους τοιχογραφιών.


Ταφόπλακα
Ταφόπλακα

Ο Long Zhen, διευθυντής του Αρχαιολογικού Ινστιτούτου της Αρχαίας Πόλης Jinyang, δήλωσε ότι το καλλιτεχνικό ύφος είναι παρόμοιο με τους πίνακες στον τάφο του Wang Shenzi, ο οποίος ίδρυσε το δυναστικό κράτος του Min (909-945), μια από τις περιοχές κατά την περίοδο των Δέκα Βασιλείων (907-960), η οποία ορίζεται από την πτώση της δυναστείας των Τανγκ και την άνοδο της δυναστείας των Σονγκ.

Ο Long υπέθεσε ότι ο ίδιος καλλιτέχνης μπορεί να ζωγράφισε τόσο τον τάφο του Wang όσο και τη νεοανακαλυφθείσα τοιχογραφία.


Πηγή: The History Blog

Δεν υπάρχουν σχόλια