To Μαρμάρινο Σπίτι του Αναστασιάδη και η καπναποθήκη στεγάζουν το μουσείο, που θα εγκαινιαστεί στις 20 Σεπτεμβρίου. Η Δράμα είναι μια πόλη ι...
![[headerImage] To Μαρμάρινο Σπίτι του Αναστασιάδη και η καπναποθήκη στεγάζουν το μουσείο, που θα εγκαινιαστεί στις 20 Σεπτεμβρίου.](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhn2-YW5mfnx_5vXnNmuWTNw5sufHBrD5Vj3vHoP-VBw-8AZapqq63f-_uzkO9G6B3oRlZ7HEFKOeD4RMW4PO40wXVESU0QRHFOQD1ne6My7lNn1K5TKRA5JxxFRBjxu5LqMbkuCZ4S7rX5PhmVdhrq-X4-MkX7lZtIZAMNZQkOSvMs07AIkos-iXW4X_d0/s1600/Drama_Mouseio.jpg) |
To Μαρμάρινο Σπίτι του Αναστασιάδη και η καπναποθήκη στεγάζουν το μουσείο, που θα εγκαινιαστεί στις 20 Σεπτεμβρίου. |
Η Δράμα είναι μια πόλη ικανή και τυχερή. Εκεί που άλλοι καπνοπαραγωγικοί τόποι έπεσαν σε μαρασμό και υπαρξιακή νάρκωση, ξαναστήθηκε γρήγορα στα πόδια της και προόδευσε. Κατάφερε να διαχειριστεί τη μείωση της καλλιέργειας του καπνού, προάγοντας το μάρμαρο και το κρασί, τομείς στους οποίους σήμερα ηγείται, αλλά ακόμα και να παράγει υψηλή τεχνολογία Made in Greece. Υστερα, ευτύχησε να έχει ευεργέτες που συναγωνίζονται μεταξύ τους για το ποιος θα την προικίσει. Η ύπαρξη του ενός δημιουργεί ευγενή άμιλλα στους άλλους και όλοι μαζί δημιουργούν ένα πλέγμα δράσεων που αγγίζει το σύνολο των ντόπιων και των επισκεπτών. Ο Κώστας Αποστολίδης (και σήμερα η οικογένειά του), ο Αρης Θεοδωρίδης αλλά και η οικογένεια Μποδούρογλου έχουν προσδώσει άλλη δυναμική με κοινωφελή έργα και υποστήριξη ανθρώπων και θεσμών που κάνουν σωστή δουλειά σε ολόκληρο τον νομό. Ενας από τους πυλώνες αυτής της ζηλευτής ανάπτυξης είναι ο πολιτισμός. Το Σαντιρβάν Τζαμί που αποκατέστησε η Raycap (αλλά φρόντισε και να του ξαναδώσει πίσω τον χαμένο περιβάλλοντα χώρο, αγοράζοντας όμορες πολυκατοικίες που αργότερα κατεδαφίστηκαν) φιλοξενεί πλέον εξαιρετικές εκθέσεις σε συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη. Αλλά δεν είναι το μόνο μνημείο που ξαναγεννήθηκε.
 |
Στις προθήκες παρουσιάζονται 1.500 μηχανές. |
 |
Κύκνοι μπροστά στο Νησάκι, που φτιάχνεται και αυτό. |
Το Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου οι Δραμινοί θα εορτάσουν τα εγκαίνια του Μουσείου Φωτογραφικών Μηχανών, που στεγάζεται στο αρχοντικό Αναστασιάδη του 1875 και στην καπναποθήκη του, πλάι στο Φεστιβάλ Μικρού Μήκους και στις πηγές της Αγίας Βαρβάρας στην καρδιά της πόλης. Ενα τοπόσημο που αποκαταστάθηκε δαπάναις της αστικής μη κερδοσκοπικής «Κύκλωψ» του ναυπηγού Αρη Θεοδωρίδη, η οποία ανέλαβε να ξαναδώσει ζωή και στο γειτονικό Νησάκι, το οποίο τόσο πολύ έχει ταυτιστεί με την κοινωνική ζωή της πόλης. Για πολλές δεκαετίες αφημένο στην τύχη του, το οικιστικό αυτό σύμπλεγμα περίμενε το φιλί της ζωής. Αρχικά άνοιξε ο χώρος των περιοδικών εκθέσεων του μουσείου όπου μέχρι σήμερα έχει παρουσιάσει το έργο σπουδαίων Ελλήνων και ξένων φωτογράφων. Ταυτόχρονα έδωσε και τον χρόνο στους κατοίκους της πόλης και στους τουρίστες να θαυμάσουν την ωραία διάρθρωση των χώρων, τον εντυπωσιακό ζωγραφικό διάκοσμο, τις οροφογραφίες και τα ωραία αρχιτεκτονικά στοιχεία προτού τοποθετηθούν οι προθήκες. Το δύσκολο έργο της αποκατάστασης έκαναν η αρχιτέκτων μηχανικός Μαρία Μαγνήσαλη με τη συντηρήτρια Ιωάννα Δογάνη. Πανταχού παρών ο Θανάσης Παπανδρίκος από το Δ.Σ. της «Κύκλωψ», αλλά και ο φωτογράφος Κώστας Βιδάκης που συνετέλεσαν στην αρτιότητα, του εγχειρήματος.
 |
Η αίθουσα περιοδικών εκθέσεων του μουσείου. |
 |
Εντυπωσιακός ο διάκοσμος στο εσωτερικό. |
Τώρα είναι έτοιμο το ισόγειο, ο πρώτος και ο δεύτερος όροφος που θα αποτελέσουν την πιο ιδανική στέγη για τη μεγάλη συλλογή φωτογραφικών μηχανών του Αρη Θεοδωρίδη, ο οποίος την εμπλουτίζει με αγορές από διεθνείς δημοπρασίες. Αριθμεί περίπου 3.000 αποκτήματα, κάποια εκ των οποίων εξαιρετικά πολύτιμα και σπάνια. Η εκκίνηση θα γίνεται από το ισόγειο όπου θα παρουσιάζεται η αρχή της προσπάθειας του ανθρώπου να αποτυπώσει μηχανικά τις εικόνες που είχε μπροστά του μέσα από την camera oscura και τη laterna magica. Επίσης, εκεί έχει δημιουργηθεί και ένα φωτογραφικό στούντιο της παλιάς εποχής, για να καταλάβουν οι επισκέπτες πώς έκανε ο φωτογράφος τη δουλειά του. Στον πρώτο όροφο υπάρχουν ένα χρονολόγιο με την εξέλιξη της φωτογραφικής μηχανής και δωμάτια με μεγάλες φίρμες όπως η Leica, η Rolleiflex, η Hasselblad κ.ά. Τέλος, στον δεύτερο όροφο είναι οι μηχανές ειδικού τύπου για κατάδυση, κατασκοπεία, αεροφωτογραφία, επιστήμη. Τη μουσειολογική – μουσειογραφική μελέτη έκαναν ο Ηλίας και ο Φοίβος Παπαγεωργίου και ο Παντελής Φελέρης. Ευχόμαστε με το δεξί.
Πηγή: Μ. Πουρναρά, Καθημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια