Στα χέρια ενός ταλαντούχου καλλιτέχνη, το μάρμαρο είναι ένα εξαιρετικά ρεαλιστικό υλικό. Όπως είναι λογικό, αυτό γεννά σε κάποιους την επιθυ...
Στα χέρια ενός ταλαντούχου καλλιτέχνη, το μάρμαρο είναι ένα εξαιρετικά ρεαλιστικό υλικό. Όπως είναι λογικό, αυτό γεννά σε κάποιους την επιθυμία να αγγίζουν τα μαρμάρινα γλυπτά. Γι’ αυτό και το Εθνικό Μουσείο της Ουαλίας έδειξε τι θα συνέβαινε αν όλοι οι επισκέπτες άγγιζαν ένα από τα διάσημα μαρμάρινα εκθέματα του. Τα αποτελέσματα είναι τουλάχιστον αποκαλυπτικά, λέει το mymodernmet.
Το μουσείο φιλοξενεί το βάζο Jenkins, που πήρε το όνομά του από τον Thomas Jenkins, έναν έμπορο κλασικής τέχνης που πιστεύεται ότι το απέκτησε το 1769. Φτιαγμένο από έναν στρογγυλό ρωμαϊκό βωμό που βρέθηκε κοντά στη Νάπολη το 1489, μετατράπηκε σε βάζο κάποια στιγμή τον 18ο αιώνα.
Το βάζο δεν περικλείεται από προστατευτικό σχοινί, επειδή το μουσείο ελπίζει ότι οι θαμώνες θα κρατήσουν αποστάσεις. Από κάτω το προσωπικό έχει προσαρτήσει δύο μαρμάρινα χέρια — ένα προστατευμένο και ένα ελεύθερο για να το αγγίζουν οι επισκέπτες. Η διαφορά μεταξύ των δύο είναι εμφανής. Το δεύτερο είναι πολύ πιο βρώμικό. Το κλειστό κομμάτι διατηρεί το παρθένο λευκό χρώμα του μαρμάρου, ενώ το άλλο έχει πάρει μια απόχρωση του μπεζ, με ακαθαρσίες στις πτυχές του.
We have an exciting rugby weekend in Cardiff and we're starting to see trophies everywhere! We think our Jenkins Vase is a winner but it's probably a bit too heavy to lift! 🏆#SixNations2019 #nationalmuseumwales pic.twitter.com/ig0UbvnZom
— FriendsofNMW (@NmwFriendsof) March 16, 2019
Πέρα από τη βρωμιά, η υπερβολική τριβή μπορεί να βλάψει ανεπανόρθωτα τα γλυπτά. Για παράδειγμα, το χάλκινο άγαλμα του Αγίου Πέτρου στη Βασιλική του Αγίου Πέτρου στο Βατικανό έχει φθαρεί από τους χιλιάδες επισκέπτες που το αγγίζουν κάθε χρόνο.
Πηγή: Δ. Καβατζίκλης, LiFO
Δεν υπάρχουν σχόλια