Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

Ασφαλείς διαδρομές στον Ίππειο Κολωνό

«Ημέρα περιπάτου» για τους μαθητές του 3ου ΕΠΑΛ Ακαδημίας Πλάτωνος, που χαρτογραφούν τα σημεία υψηλού κινδύνου στα πάρκα, τους δρόμους κα...

«Ημέρα περιπάτου» για τους μαθητές
του 3ου ΕΠΑΛ Ακαδημίας Πλάτωνος,
που χαρτογραφούν τα σημεία
υψηλού κινδύνου στα πάρκα,
τους δρόμους και τα «αρχαία»
της ιστορικής συνοικίας.
Αν η Κοκκινοσκουφίτσα συμμετείχε στις δράσεις «Προσέχω» και «Μαθητικές γειτονιές» το πιθανότερο είναι πως θα είχε αποφύγει τον κακό λύκο. Θα είχε χαρτογραφήσει την ασφαλέστερη διαδρομή μέσα στο δάσος, εντοπίζοντας τις επικίνδυνες ζώνες και υιοθετώντας πρακτικούς κανόνες ασφαλούς συμπεριφοράς και προληπτικής αυτοάμυνας, ενώ παράλληλα θα είχε μάθει την ιστορική διαδρομή της περιοχής. Θα είχε ακολουθήσει, δηλαδή, το παράδειγμα των μαθητών του 3ου ΕΠΑΛ Ακαδημίας Πλάτωνος.

Οι ίδιοι, έπειτα από έρευνα, αποκάλυψαν τους κινδύνους και τους θησαυρούς που κρύβει η διαδρομή από το σπίτι στο σχολείο τους, στον Κολωνό. «Εδώ στα αρχαία δεν μπορείς να κυκλοφορήσεις. Εκτός από σκοτάδι έχει και πολλή αλητεία. Εγώ μένω μακριά και πηγαινοέρχομαι με το ποδήλατο. Ή από το δρόμο θα πηγαίνω ή μέσα από το πάρκο. Το χειμώνα, όμως, με τις βροχές το νερό σού φτάνει μέχρι τη μέση», λέει ο Νίκος, μαθητής της Β' Λυκείου, ο οποίος δουλεύει παράλληλα, όπως οι περισσότεροι μαθητές των ΕΠΑΛ.

Ξεναγοί

Τον συναντήσαμε την «Ημέρα περιπάτου», στην οποία οι μαθητές προσκάλεσαν τους γονείς και τους φίλους τους για να παρουσιάσουν τα σημεία επικινδυνότητας αλλά και τα αγαπημένα τους σημεία στα πάρκα, στους δρόμους, «στα αρχαία», όπως αποκαλούν μεταξύ τους τα μνημεία που βρίσκονται στην περιοχή. Με αφετηρία το σχολείο τους και κατάληξη στον Ίππειο Κολωνό, και με 9 στάσεις σε τοποθεσίες που επέλεξαν οι ίδιοι, χάραξαν μια ιδιαίτερα ελκυστική διαδρομή και έγιναν για λίγες ώρες ξεναγοί της γειτονιάς τους.

Η Ειρήνη, μαθήτρια της Β' Λυκείου, σήκωσε το σημαιάκι του ξεναγού και αφού συστήθηκε στους παρευρισκομένους, παρουσίασε ιστορικά στοιχεία για την Ακαδημία Πλάτωνος, η οποία απλωνόταν πίσω της. Κατά μήκος της περνούν καθημερινά πολλοί συμμαθητές της. «Εμείς θέλουμε να νιώθουμε ασφαλείς περπατώντας ανάμεσα στα μνημεία», είπε ο Νίκος. Ο Γιάννης εξιστορεί γλαφυρά μια επίθεση που δέχτηκε από αγνώστους, που του έκλεψαν το κινητό σ' αυτό το σημείο. «Δεν είμαι ο μόνος. Συνέχεια συμβαίνουν αυτά και χειρότερα. Όλοι φοβόμαστε όταν γυρίζουμε σπίτι, ιδιαίτερα όταν νυχτώνει», λέει ο ίδιος. Τις εμπειρίες τους μοιράστηκαν οι μαθητές με αστυνομικούς της ΕΛ.ΑΣ. που επισκέφτηκαν το σχολείο τους.

«Κάθε μαθητής σημείωσε τα σημεία επικινδυνότητας της διαδρομής που ακολουθεί, πρότεινε τη δημιουργία "ασφαλέστερων διαδρομών" και "δικτύων περιπάτου" και κατέγραψε στο χάρτη ελλείψεις σημάνσεων, προβληματικές ζώνες, αλλά και σημεία της προτίμησής του. Στη συνέχεια όλοι μαζί τα φωτογραφήσαμε και τα κολλήσαμε σε έναν μεγάλο χάρτη στο σχολείο και ξεκινήσαμε έρευνα με αναφορά σε οδωνυμικά, στην ιστορία των μνημείων, των τοπόσημων και άλλων σημείων ενδιαφέροντος», λέει η συντονίστρια των δράσεων Λουκία Αντωνιάδου, πρόεδρος της ΜΚΟ «Artslift», η οποία εθελοντικά σχεδίασε τη δράση η οποία τελεί υπό την αιγίδα του Δήμου Αθηναίων. «Μυήσαμε τους μαθητές σε κανόνες και πρακτικές για την αποφυγή "συνήθων" κινδύνων στην πόλη που λόγω της οικονομικής κρίσης έχουν αυξηθεί δραματικά. Στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε "city-smart" παιδιά», συνεχίζει η ίδια.

«Οι μαθητές μας είναι δύσκολο να έρθουν σε επαφή με επαγγελματίες, να τους πουν ορισμένα πράγματα με άλλο ύφος. Οι δράσεις αυτές τους έδωσαν την ευκαιρία να μιλήσουν με αστυνομικούς για τα θέματα ασφαλείας, με αρχαιολόγους για την ιστορία, με εκπροσώπους του δήμου, με νομικούς. Ενας νομικός έδωσε τα στοιχεία του στα παιδιά και προσφέρθηκε να τους παρέχει δωρεάν συμβουλές.

»Ένας συγκοινωνιολόγος μάς έκανε "μαθήματα" προσανατολισμού. Το σωματείο ξεναγών μάς έμαθε τεχνικές διαμόρφωσης ελκυστικής ξενάγησης και προσφέρθηκε να μας κάνει δωρεάν ξενάγηση στην Ακρόπολη. Οι μαθητές είναι πολύ χαρούμενοι», τόνισε η επιβλέπουσα καθηγήτρια των δράσεων του 3ου ΕΠΑΛ Ακαδημίας Πλάτωνος, κ. Ελένη Διδασκάλου. Η χαρά για όλους ήταν διπλή για ακόμη έναν λόγο: «Ξέρετε, τους μαθητές της τεχνικής εκπαίδευσης τους ακολουθεί το στερεότυπο ότι δεν ενδιαφέρονται για τίποτα. Κι εμείς το καταρρίψαμε».

«Όταν πας από τη Δράκοντος κάνεις τον κύκλο. Εμείς στρίβουμε μέσα από το πάρκο. Όταν περνάω από την Ακαδημία Πλάτωνος, κόβω διαδρομή και μου αρέσει να περνάω μέσα από εκεί. Μου αρέσει το πάρκο και η ιστορία», λέει ένας άλλος μαθητής, ο Εράλντ.

Στη Λένορμαν

Η ιδιαιτερότητα της περιοχής εντοπίζεται στο γεγονός ότι «έχει μικτό χαρακτήρα, είναι πάρκο και αρχαιολογικός χώρος», τόνισε ο κ. Μανώλης Παναγιωτόπουλος, αρχαιολόγος από την Γ' Εφορεία Αρχαιοτήτων, μέλη της οποίας βοήθησαν τα παιδιά να συλλέξουν πληροφορίες και να συνθέσουν τον ιστορικό χαρακτήρα της περιοχής. «Μέχρι τώρα γνωρίζαμε λίγα για την ιστορία του λόφου και της Ακαδημίας», ισχυρίζεται η Ειρήνη.

Το σημαιάκι του ξεναγού κρατάει τώρα ο Χρήστος. «Αυτή η διαδρομή είναι σημαντική για μας. Η επόμενη στάση είναι πολύ επικίνδυνη και θέλουμε να δείξουμε πόσο δύσκολο είναι να περνάς 2-3 φορές την ημέρα», λέει σταματώντας σε μια γωνία, κοντά στη Λένορμαν, χωρίς σήμανση και ορατότητα στα διερχόμενα αυτοκίνητα. Στον περίπατο παρευρίσκονται και αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ., οι οποίοι ακούν τις προτάσεις των μαθητών για τη βελτίωση της περιοχής. «Δεν έχω δει ποτέ αστυνομικό να κάνει περιπολίες», λέει ο Εράλντ. Η εμπειρία που αποκόμισε ο ίδιος και οι συμμαθητές του και οι παρατηρήσεις τους θα κατατεθούν με υπόμνημα στο Δήμο Αθηναίων, ενώ οι συντονιστές έχουν ήδη αρχίσει να αναζητούν την επόμενη «μαθητική γειτονιά» που θα φωτίσει τη διαδρομή κάποιας άλλης «σκοτεινής» περιοχής της πόλης.


Πηγή: Α. Τζαβέλλα, Ελευθεροτυπία

Δεν υπάρχουν σχόλια