Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

Η Νίκη της Σαμοθράκης εκτίθεται πάλι στο Λούβρο

Το επιβλητικό άγαλμα, που χρονολογείται από το 190 π.Χ. και είναι κατασκευασμένο από λευκό -αλλά ευαίσθητο- παριανό μάρμαρο, υποβλήθηκ...


Το επιβλητικό άγαλμα, που χρονολογείται από το 190 π.Χ. και είναι κατασκευασμένο από λευκό -αλλά ευαίσθητο- παριανό μάρμαρο, υποβλήθηκε σε συντήρηση διάρκειας δέκα μηνών, για να πάρει πάλι προχθές τη θέση του στο μεγάλο κλιμακοστάσιο του μουσείου.

Σαν χάδια. Έτσι μοιάζουν οι τελικές εργασίες που γίνονται από τους συντηρητές του μουσείου του Λούβρου πάνω στη Νίκη της Σαμοθράκης που στήθηκε ξανά στο βάθρο της, έτοιμη να υποδεχθεί τους εκατομμύρια επισκέπτες από ολόκληρο τον κόσμο που στέκονται με δέος και σεβασμό μπροστά της. Δέκα μήνες μετά, οι εργασίες συντήρησης ολοκληρώθηκαν και η Νίκη ορθώνεται ξανά. 


Από προχθές επέστρεψε στο μεγάλο κλιμακοστάσιο του μουσείου. Τους τελευταίους δέκα μήνες είχε περισσή φροντίδα, ενώ εντοπίστηκαν και αντιμετωπίστηκαν φθορές που σημειώθηκαν όλα αυτά τα χρόνια : ίχνη που άφησαν τα εκμαγεία, μικρές ζημιές στις πτυχώσεις που προκλήθηκαν το 1939 όταν το άγαλμα ουσιαστικά αποσυναρμολογήθηκε προκειμένου να διασωθεί από τις λεηλατικές διαθέσεις των ναζί. Προέκυψαν όμως και νέες πληροφορίες: αποσυναρμαλογώντας τη βάση του αγάλματος διαπιστώθηκε ότι η στερέωσή του ήταν τοποθετημένη σε δύο διαφορετικά σημεία επάνω στη βάση, καθώς και ότι η μπορντούρα του ιματίου είχε το χρώμα του αιγυπτιακού  μπλε και ότι τα φτερά έμοιαζαν με πουλιού  που όταν τα μαζεύει, κάποια είναι ακόμα ορθωμένα.





Τις τελευταίες πινελιές δίνει η συντηρήτρια στο βάθρο του εμβληματικού ελληνιστικού εκθέματος στο Μουσείο του Λούβρου, της Νίκης της Σαμοθράκης.
Οι συντηρητές απομάκρυναν το βερνίκι που έκανε καφετί το λευκό παριανό μάρμαρο, ενώ  αντικαταστάθηκε μια μεταλλική ράβδος που είχε προκαλέσει ρηγματώσεις στην τεράστια βάση, η οποία έχει τη μορφή πλοίου.  το 70% των επισκεπτών (δηλαδή 7.000.000 ετησίως!), συνεπώς δεν μπορούσαν να κάνουν τις εργασίες επιτόπου. Πώς όμως θα μετακινούσαν το σύμπλεγμα του αγάλματος που έχει ύψος πέντε μέτρα και ζυγίζει αρκετούς τόνους; Ύστερα από πολλή σκέψη αλλά και μελέτες, η Νίκη χρειάστηκε να μετακινηθεί μερικές δεκάδες μέτρα σε παρακείμενη αίθουσα, όπου έκλεισε για το κοινό και έγινε το εργαστήριο των τεχνικών. Μόνο η σκαλωσιά που την μετέφερε κόστιζε 3.000.000 ευρώ και μπήκε στο μουσείο από τα παράθυρα.

Κατά τη διάρκεια των εργασιών εντοπίστηκαν φθορές που είχαν προκληθεί από διάφορες αιτίες, όσο το άγαλμα ήταν στα χέρια των Γάλλων: από ίχνη που άφησαν τα εκμαγεία ως και μικρές ζημιές στις πτυχώσεις που έγιναν όταν το άγαλμα αποσυναρμολογήθηκε και απομακρύνθηκε από το Λούβρο το 1939 για να προστατευτεί από την επέλαση των ναζί. Η συντήρηση επιβεβαίωσε κάποιες από τις πληροφορίες των ειδικών, αλλά δημιούργησε σειρά ερωτημάτων. Όταν αποσυναρμολόγησαν τη βάση του αγάλματος διαπιστώθηκε ότι η στερέωσή του ήταν τοποθετημένη σε δύο διαφορετικά σημεία επάνω στη βάση (προφανώς άλλαξε θέση), ενώ δεν μπορούμε να μιλήσουμε με βεβαιότητα για τη χρονολόγησή του. Και αν αυτό παραμένει στο σκοτάδι του χρόνου, μάθαμε ότι η μπορντούρα του ιματίου ήταν βαμμένη με αιγυπτιακό μπλε και ότι τα φτερά ήταν ακριβώς σαν του πουλιού που όταν τα μαζεύει, κάποια είναι ακόμα ορθωμένα.






Δεν υπάρχουν σχόλια