Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

Το μοναδικό «Ελένη Π» σε ρότα σωτηρίας

Τον Ιούλιο του 2014 η «Κ» είχε φέρει στη δημοσιότητα την υπόθεση του καϊκιού «Ελένη Π», ως ένα θλιβερό παράδειγμα της αδιαφορίας προς ...

Το μοναδικό «Ελένη Π» σε ρότα σωτηρίας

Τον Ιούλιο του 2014 η «Κ» είχε φέρει στη δημοσιότητα την υπόθεση του καϊκιού «Ελένη Π», ως ένα θλιβερό παράδειγμα της αδιαφορίας προς τη ναυτική μας κληρονομιά. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα περάματα στην Ελλάδα, σκαρωμένο το 1939 στο περίφημο ξυλοναυπηγείο των Μυτιληναίων στη Σκιάθο. Εκτελούσε από το 1972 ώς το 1998 το δρομολόγιο Πειραιάς-Υδρα μεταφέροντας όλα τα αναγκαία στο νησί.

Το 2000, ύστερα από προσπάθειες που έκανε η επικεφαλής του Ιστορικού Αρχείου-Μουσείου Υδρας, Ντίνα Αδαμοπούλου, αγοράστηκε από τον τελευταίο ιδιοκτήτη, χάρις σε γενναιόδωρη χορηγία του Ιδρύματος Κωστοπούλου. Μεταφέρθηκε στη Σαλαμίνα για να συντηρηθεί και να μετατραπεί σε πλωτό παράρτημα του μουσείου. Έκτοτε παραμένει στο καρνάγιο Κουπετώρη, στο έλεος του καιρού, περιμένοντας μια λύση. Όλες οι προσπάθειες ανεύρεσης πόρων για την αποκατάστασή του έπεσαν στο κενό, παρά τον αγώνα της διευθύντριας του μουσείου.

Το μοναδικό «Ελένη Π» σε ρότα σωτηρίας

Το μοναδικό «Ελένη Π» σε ρότα σωτηρίας

Φαίνεται όμως ότι τη Μεγάλη Εβδομάδα ήρθε μια χαρμόσυνη είδηση για το ταλαίπωρο πλεούμενο. Το -ιστορικής και συναισθηματικής αξίας- «Ελένη Π» μπορεί να μπει σε μια ρότα σωτηρίας. Αυτό ήταν το θέμα συζήτησης σε μια συνάντηση που έγινε τη Μεγάλη Δευτέρα, στην οποία πήραν μέρος η Ντίνα Αδαμοπούλου, ο αρχιτέκτων και ειδικός σε θέματα ναυπηγικής Κώστας Δαμιανίδης καθώς και τρεις διδάσκοντες στα ΤΕΙ Θεσσαλίας, που έχουν βαθιά γνώση στην τεχνολογία και τη συντήρηση του ένυδρου ξύλου: ο πρόεδρος του ιδρύματος Μιχάλης Σκαρβέλης, ο Δημήτρης Τσίποτας και ο Γιάννης Κακαράς. Ο στόχος είναι να βρεθεί ο τρόπος με τον οποίον το «Ελένη Π» θα αποκτήσει μια δεύτερη ζωή. Έχουν γίνει ήδη κάποιες αυτοψίες στο καρνάγιο των αδελφών Κουπετώρη, οι οποίοι έχουν στείλει σειρά εξωδίκων στο Ναυτικό Μουσείο Ύδρας ζητώντας οικονομική αποζημίωση για τη δεκαπενταετία που το σκαρί είναι παροπλισμένο στον χώρο τους.

Η ομάδα των ειδικών θα συλλέξει στοιχεία για να αποφασιστεί αν το καΐκι είναι αξιόπλοο ή αν θα διασωθούν κάποια μέρη του. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το σκαρί έχει δείξει και ο Δήμος Περάματος που σκοπεύει να κάνει σχολή παραδοσιακής ναυπηγικής τέχνης. Τις εξελίξεις παρακολουθεί και το Ίδρυμα Κωστοπούλου, που είχε δώσει το καλό παράδειγμα πριν από μία 15ετία με την ελπίδα ότι η Πολιτεία θα βοηθήσει στη σωτηρία. Και αν δεν έγινε ώς τώρα, φαίνεται ότι δεν είναι ακόμα αργά...


Πηγή: Μ. Πουρναρά, Καθημερινή

Δεν υπάρχουν σχόλια