Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

Χρηματοδότηση για το iMareCulture εξασφάλισε το ΤΕΠΑΚ

Με πολύ υψηλή βαθμολογία (14/15) και σε άκρως ανταγωνιστικό πλαίσιο, η ερευνητική πρόταση iMareCulture με συντονιστή το Τεχνολογικό ...


Χρηματοδότηση για το iMareCulture εξασφάλισε το ΤΕΠΑΚ

Με πολύ υψηλή βαθμολογία (14/15) και σε άκρως ανταγωνιστικό πλαίσιο, η ερευνητική πρόταση iMareCulture με συντονιστή το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο Κύπρου εξασφάλισε συνολική χρηματοδότηση 2.7Μ€ για τα επόμενα 3 έτη.

Σε ανακοίνωση του ΤΕΠΑΚ αναφέρεται ότι η πρόταση υποβλήθηκε στο πλάισιο της πρόσκλησης “Η2020 CULT-COOP-08-2016, Virtual museums and social platform on European digital heritage, memory, identity and cultural interaction” στη θεματική ενότητα της Έρευνας και Καινοτομίας (Research and Innovation – RIA). Στη συγκεκριμένη πρόσκληση χρηματοδοτήθηκαν μόλις 4 από τις 96 υποβληθείσες προτάσεις.

To iMARECULTURE εστιάζει στην ενίσχυση της επίγνωσης της ευρωπαϊκής ταυτότητας, μέσω της ενάλιας πολιτιστικής κληρονομιάς.

Οι εμπορικοί θαλάσσιοι δρόμοι της αρχαιότητας και τα αρχαία ναυάγια αποτελούν αδιάψευστες αποδείξεις της πολιτισμικής αλληλεπίδρασης στη Μεσόγειο ωστόσο, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, δυστυχώς, λόγω της φύσης τους, τα αρχαία ναυάγια και οι βυθισμένοι αρχαιολογικοί χώροι, είναι απρόσιτοι στο ευρύ κοινό.

Το πρόγραμμα θα ερευνήσει τρόπους, μεθόδους και διαδικασίες για να φέρει την εγγενώς απρόσιτη βυθισμένη πολιτιστική κληρονομιά της Ευρώπης, στο ευρύ κοινό με τη χρήση εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας. Βασίζεται στη γνώση, εμπειρία και δεδομένα των συμμετεχόντων φορέων για τη συλλογή, επεξεργασία και τρισδιάστατη απεικόνιση υφιστάμενων τρισδιάστατων δεδομένων από υποβρύχια ναυάγια και χώρους, ενώ ταυτόχρονα θα εξετάσει τα πνευματικά δικαιώματα και τις άδειες χρήσης των δεδομένων. Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, οι απομακρυσμένοι επισκέπτες θα μπορούν να έχουν μια εξατομικευμένη επίσκεψη στο υποβρύχιο περιβάλλον μέσω εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας.

Η έρευνα του iMARECULTURE θα επεκταθεί και στον φυσικό χώρο των μουσείων, όπου ο επισκέπτης θα έχει την ευκαιρία να περιηγηθεί στο χώρο ενός υποβρύχιου ναυαγίου με χρήση διαδραστικών ολογραμμάτων, επιλέγοντας ο ίδιος σε πραγματικό χρόνο τη διαδρομή και τα ευρήματα για τα οποία επιθυμεί να αναζητήσει περισσότερες πληροφορίες.

Παράλληλα, για υποβρύχιους αρχαιολογικούς χώρους, που δέχονται επισκέπτες θα σχεδιαστεί ειδική υποβρύχια συσκευή επαυξημένης πραγματικότητας (tablet) με επίγνωση θέσης, ώστε μέσω της ενσωματωμένης κάμερας και την οθόνης, να μπορεί ο επισκέπτης να έχει πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για τη θέση του, τα αντικείμενα και τα ερείπια που παρατηρεί.

Για την υλοποίηση του έργου θα συνεργαστούν πανεπιστήμια, ιδρύματα και μικρομεσαίες επιχειρήσεις από οκτώ χώρες Ευρώπης και Αμερικής, με εμπειρία σε ποικίλα έργα καταγραφής και τεκμηρίωσης υποβρύχιων θέσεων ναυαγίων, ανασκαφών και περιοχών, υφιστάμενες βιβλιοθήκες τρισδιάστατων αρχαιολογικών αντικειμένων και πλοίων, ενώ οι περισσότεροι από τους επικεφαλής των συμμετεχόντων φορέων είναι πιστοποιημένοι δύτες.

Πιο συγκεκριμένα συμμετέχουν οι παρακάτω 10 φορείς: MASARYKOVA UNNIVERZITA (CZ), CONCORDIA UNIVERSITY (CANADA), 3D RESEARCH SRL (IT), UNIVERSITE D’AIX MARSEILLE (FR), ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ (MARELAB), UNIVERZITET U SARAJENU (BA), UNIVERSITY OF LISBOA (PT), HOLOGRAFICA (HU), ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ (IT), ΙΔΡΥΜΑ ΠΙΕΡΙΔΗ (ΚΥΠΡΟΣ). Το πρόγραμμα υποστηρίζεται από International Society of Photogrammetry and Remote Sensing (ISPRS), CIPA Heritage Documentation, TEXAS A&M University, CONCODRIA University, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, International Council of Monuments and Sites CY (ICOMOS), Europeana Hellas.

Το πρόγραμμα συντονίζει ο Επίκουρος Καθηγητής Πολιτικών Μηχανικών και Μηχανικών Γεωπληροφορικής Δ. Σκαρλάτος από το εργαστήριο Φωτογραμμετρίας (www.photogrammetric-vision.weebly.com) του Τεχνολογικού Πανεπιστημίου Κύπρου, ενώ συμμετέχουν επίσης ο Kαθηγητής Φαίδων Κυριακίδης από το ίδιο Τμήμα, ο Δρ. Ηλίας Φρέντζος, ο υποψήφιος διδάκτωρ Παναγιώτης Αγραφιώτης, ενώ προβλέπονται και θέσεις για νέους επιστήμονες.


Πηγή: Διάλογος

Δεν υπάρχουν σχόλια