Φωτορεαλιστική απεικόνιση του Μουσείου των Μάγια της Αμερικής. Ένα οικοδόμημα εμπνευσμένο από την αρχιτεκτονική των παραδοσιακών ναών ...
Φωτορεαλιστική απεικόνιση του Μουσείου των Μάγια της Αμερικής. |
Ένα οικοδόμημα εμπνευσμένο από την αρχιτεκτονική των παραδοσιακών ναών των Μάγια πρόκειται να στεγάσει πολύτιμα έργα τέχνης και αντικείμενα της καθημερινής ζωής των ιθαγενών της Κεντρικής Αμερικής.
Πιθανώς το πιο φιλόδοξο πολιτιστικό εγχείρημα που έχει υλοποιηθεί στην ιστορία της Γουατεμάλας και της ευρύτερης περιοχής, το Μουσείο των Μάγια της Αμερικής (Museo Maya de America) αναμένεται να αρχίσει να κατασκευάζεται το 2015 και θα ανοίξει τις πύλες του το 2017, σε μικρή απόσταση από το αεροδρόμιο της πρωτεύουσας. Επενδεδυμένο με πέτρα και χτισμένο γύρω από ένα πάτιο, το κτίριο που οραματίστηκαν οι αρχιτέκτονες του σουηδικού γραφείου Harry Gugger Studio και της εταιρείας Οver, Under από τη Βοστώνη, θα καλύπτει συνολικά 60.000 τετραγωνικά μέτρα και θα αξιοποιεί στο έπακρο το φως του ήλιου και τον φυσικό αερισμό, ενώ ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός La Fundacion Museo Maya de America έχει ήδη ξεκινήσει καμπάνια για τη συγκέντρωση των απαιτούμενων 44 εκατ. ευρώ.
Στον αντίποδα, πάντως, των αισιόδοξων προβλέψεων για τη μετατροπή της Guatemala City σε κέντρο πολιτισμού, που έχουν διατυπώσει τόσο η κυβέρνηση της χώρας όσο και τα διεθνή ΜΜΕ, βρίσκονται οι εκπρόσωποι των ίδιων των γηγενών της Γουατεμάλας. Σύμφωνα με την εφημερίδα La Hora, το μουσείο πρόκειται να κατασκευαστεί στο σημείο όπου εδώ και 40 χρόνια λειτουργεί μια αγορά με καταστήματα ιθαγενών, οι οποίοι αναπόφευκτα θα υποχρεωθούν να φύγουν. Επιπλέον, οργανώσεις για την προστασία των δικαιωμάτων των Μάγια υποστηρίζουν ότι οι ιθαγενείς ουδέποτε κλήθηκαν να συμμετάσχουν στις συζητήσεις για την ανέγερση και λειτουργία του πολυαναμενόμενου μουσείου για την ιστορία τους. Αν και αποτελούν περίπου τον μισό πληθυσμό της χώρας, οι απόγονοι των αρχαίων Μάγια ανήκουν κατά κανόνα στα κατώτερα κοινωνικά στρώματα και εξακολουθούν να γίνονται αντικείμενο συστηματικών διακρίσεων.
Πηγή: Χ. Σανούδου, Καθημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια