Δευτέρα, 28 Δεκεμβρίου 2015

Ο κρατήρας με το «αιώνιο συμπόσιο» του Διονύσου και της Νίκης στο ΕΑΜ


Ο κρατήρας με το «αιώνιο συμπόσιο» του Διονύσου και της Νίκης στο ΕΑΜ
Ο κρατήρας του Διονύσου και της Νίκης στο Αθέατο Μουσείο
Με την παρουσίαση του νέου αριστουργηματικού εκθέματος του «Αθέατου Μουσείου», τον ερυθρόμορφο κρατήρα με το «αιώνιο συμπόσιο» του Διονύσου και της Νίκης και τη δική τους ευχή για μακροζωία και κάθε καλό, υποδέχονται το νέο έτος στις 4 Ιανουαρίου το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο και η Εταιρεία των Φίλων.

Το 2016 αποτελεί έτος-ορόσημο για την ιστορία του Μουσείου, καθώς συμπληρώνονται 150 χρόνια από τη θεμελίωσή του.

Στην εκδήλωση, που θα πραγματοποιηθεί από τις 18:00 ώς τις 20:00 στην Αίθουσα του Βωμού, θα παρουσιαστεί το πανόραμα του πλούσιου εκθεσιακού και ποικίλου προγράμματος του Μουσείου για τη νέα χρονιά και θα αποκαλυφθεί ο ερυθρόμορφος κρατήρας.

Θα ακολουθήσει η συναυλία της Μικτής Χορωδίας του Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας και της Μικτής Χορωδίας του Συλλόγου Φαρακλάδων Κεφαλονιάς «Η Εύγερος», με κάλαντα και τραγούδια από την πλούσια μουσική παράδοση των Επτανήσων.

Για την παρακολούθηση των εκδηλώσεων είναι απαραίτητη η προμήθεια του εισιτηρίου εισόδου.

Πληροφορίες
Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο, Πατησίων 44
Τηλ. 2132144891


Πηγή: in.gr





1 σχόλια:

George Spanoudakis είπε...

FW: ΓΙΑΤΙ ΑΔΡΑΝΟΥΝ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΙΚΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ;

Είναι πολύ σοβαρό αλλά και ιδιαίτερα πολύπλοκο το πρόβλημα της περιοχής των αρχαίων Ιερών της Θεσσαλονίκης. Κανείς δεν τολμά να αναμειχτεί ενεργά, διότι είναι έργο ζωής και ίσως κανείς δημόσιος λειτουργός του υπουργείου πολιτισμού δεν έχει το ανάλογο όραμα και σθένος, ούτε υπάρχει ένα στοιχειώδες έστω πρόγραμμα.
Υπάρχει μια πρόταση της Πολυτεχνικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης αλλά δεν υπάρχουν οι αναγκαίες πιστώσεις ούτε έγινε ανάλογος σχεδιασμός από ένα επιτελείο ειδικών. Ίσως διότι δεν βλέπουν οι αρμόδιοι του πολιτισμού κανένα ιδιαίτερο λόγο και προσωπικό συμφέρον για να ασχοληθούν με το έργο τέχνης έστω και αν πρόκειται για το σημαντικότερο αρχαίο ελληνικό και το μοναδικό υστεροαρχαϊκό μνημείο της πόλης! Έτσι ίσως εξηγείται γιατί δεν μας προέκυψε και ανάλογη πολιτική βούληση, ούτε από τους βουλευτές που εκλέγονται στη Θεσσαλονίκη ..!
Υπάρχουν ωστόσο ικανοί αρχαιολόγοι, μηχανικοί, αρχιτέκτονες, καλλιτέχνες, επιστήμονες στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών του Α.Π.Θ. κτλ οι οποίοι νοιάζονται και αγωνιούν μαζί με τους ανθρώπους των γραμμάτων και των τεχνών για το τεράστιο πρόβλημα της διαχείρισης του αρχαίου θησαυρού της πόλης.

Γ.Σ. 20.5.2014 μ.Χ.
Η ευγνωμοσύνη είναι το κλειδί στην ευτυχία ...η αγνωμοσύνη;
Προσωπικά θα προτιμούσα το σημαντικότερο αρχαίο ελληνικό μνημείο της Θεσσαλονίκης ο υστεροαρχαϊκός Ναός που είναι θαμμένος στην πλατεία Αντιγονιδών να αναστηλωθεί δίπλα στο θερινό θέατρο του Κέδρινου Λόφου. Εκεί ψηλά έξω από τα ¨βυζαντινά κάστρα¨ ως σημείο αναφοράς για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της ιστορικής πόλης.
Να αναδειχθεί το αριστουργηματικό μνημείο, όπως αξίζει και στην μακραίωνη ιστορική πορεία της πόλης. Κάτι ανάλογο με το ασύγκριτο σε κάλλος μνημείο της ανθρωπότητας την Ακρόπολη των Αθηνών.
Οι λαοί που διαγράφουν ένα μέρος της ιστορίας τους διαγράφουν και ένα αντίστοιχο από το μέλλον τους, Γ. Σεφέρης.

Γ.Σ. 26.9.2014.
Μεταφέρονται τα αρχαία μνημεία;
Θα μπορούσε κάποιος να παρατηρήσει ότι τα μνημεία δεν μεταφέρονται από τον τόπο τους και αυτό είναι σωστό. Όταν όμως ξεθάβεις ένα μνημείο το οποίο ξηλώθηκε στο παρελθόν από τον τόπο του και μεταφέρθηκε σε άλλη περιοχή και για να το αναδείξεις στις μέρες μας πρέπει να γκρεμίσεις 8-10 πολυκατοικίες χωρίς ιδιαίτερο αισθητικό αποτέλεσμα τότε υποστηρίζω πως ΝΑΙ..μπορείς να το μεταφέρεις για να το σώσεις και να το αναδείξεις. Πόσο μάλλον που το υστεροαρχαϊκό μνημείο αποτελείται από ένα σύμπλεγμα δύο αρχαϊκών ναών που μετέφεραν οι δόλιοι Ρωμαίοι από την αρχαία Αινεία στη Θεσσαλονίκη.
Στο χώρο της ταφής του Ναού στη σημερινή πλατεία Αντιγονιδών καλό θα είναι να στήσουμε μια εικαστική παρέμβαση με αντίγραφα από κολόνες αρχαϊκά γλυπτά τα οποία ανασύρθηκαν από τα πρανή του Ναού διότι ως φαίνεται θάφτηκαν μαζί του.! Ένα μνημείο για ιστορικούς λόγους που θα οδηγεί τους μελετητές και τους επισκέπτες της πόλης στη νέα περίοπτη θέση του μνημείου. Ένα καλαίσθητο μνημείο που θα περιγράφει την περιοχή των αρχαίων ιερών και την «πορεία του υστεροαρχαϊκού Ναού στο χρόνο» το οποίο θα αναδείξει την περιοχή και φυσικά ένα απαιτείται ένα παρόμοιο μνημείο στην περιοχή της αρχαίας Αινείας. Γ.Σ. 28.11.2014.

Γ. Σπανουδάκης, γλύπτης κεραμέας ανεξάρτητος ερευνητής. Μέλος του σωματείου Φίλοι Μνημείων Θεσσαλονίκης. Μέλος της Εταιρείας Μελέτης Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας του ΤΕΕ Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος. Μέλος της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Αισθητικής, esa European Society for Aesthetics του, μέλος του Συλλόγου Καλλιτεχνών Εικαστικών Τεχνών Βορείου Ελλάδος ΣΚΕΤΒΕ κτλ.

Δημοσίευση σχολίου