Το καφέ του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης, πόλος έλξης για τους ντόπιους αλλά και τους επισκέπτες, παραμένει κλειστό από τον Οκτώβρ...
Το καφέ του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης, πόλος έλξης για τους ντόπιους αλλά και τους επισκέπτες, παραμένει κλειστό από τον Οκτώβριο. |
Αύξηση κατά 2 εκατ. στις αφίξεις αναμένει φέτος ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και οι περισσότεροι ελπίζουν σε ένα νέο ρεκόρ που θα βοηθήσει τη χώρα στην πολυπόθητη ανάπτυξη. Όμως, κάθε τόσο έρχεται στην επιφάνεια μια δυσάρεστη είδηση που επιβεβαιώνει πως η παθογένεια δεν αλλάζει.
Οι περισσότεροι γνωρίζουν πως τα έσοδα του υπουργείου Πολιτισμού προέρχονται από τα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους, από τα πωλητήρια και τα αναψυκτήρια. Όλα αυτά για τα οποία θα έπρεπε να έχει φροντίσει η πολιτική ηγεσία και οι αρμόδιες υπηρεσίες, ώστε να υποδεχτούμε τη νέα τουριστική σεζόν (1/4) χωρίς ελλείψεις αυτή τη φορά.
Βρισκόμαστε στο πρώτο δεκαήμερο του Μαρτίου και το ΥΠΠΟΑ θα ανακοινώσει μετά τα μέσα του μήνα τι έχει κάνει το ΤΑΠ με όλα όσα σχεδίαζε: το θέμα των ηλεκτρονικών εισιτηρίων, των πωλητηρίων, των αναψυκτηρίων. Πώς θα αντιμετωπίσει τη νέα τουριστική σεζόν, εάν προχώρησε σε αλλαγές, εάν αναβάθμισε υποδομές και υπηρεσίες που θα δικαιολογούν τις αυξημένες τιμές των εισιτηρίων. Οι ειδήσεις δεν επιτρέπουν αισιοδοξία. Για παράδειγμα, το καφέ του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης παραμένει κλειστό από τον Οκτώβριο. Πόλος έλξης για τους ντόπιους αλλά και τους επισκέπτες, σημείο συνάντησης μέσα στο πράσινο και τόπος πολιτιστικών δράσεων, κινδυνεύει να μη λειτουργήσει την άνοιξη. Κάποιοι ανησυχούν και για το καλοκαίρι. Ο πλειοδοτικός διαγωνισμός ακόμη δεν έχει προκηρυχθεί αλλά ακόμη κι αν ανακοινωθεί σήμερα ή αύριο η προκήρυξη, απαιτείται πολυήμερη διαδικασία. Δύο μήνες ίσως και περισσότερο μαζί με τον χρόνο για την περίπτωση ένστασης αλλά και την απαραίτητη εβδομάδα για την υπογραφή της σύμβασης από τον πλειοδότη.
Το πρώτο μουσείο της Θεσσαλονίκης μένει χωρίς το καφέ του, το οποίο έφερνε κόσμο στις αίθουσές του και πέραν του ωραρίου του. Αυτόματοι πωλητές νερού μπήκαν στο μουσείο, αλλά αυτό δεν είναι δικαιολογία για τις καθυστερήσεις. Αυτόματοι πωλητές νερού τοποθετήθηκαν και στην Ολυμπία (συγκεκριμένα δύο), η οποία συμπλήρωσε δύο χρόνια χωρίς αναψυκτήριο, κι από ένας πωλητής αντίστοιχα στη Λίνδο και την Κω. Τα προβλήματα με τα κλειστά αναψυκτήρια, λένε όσοι γνωρίζουν, ξεκινούν από τα υψηλά ενοίκια που αδυνατούν να πληρώσουν κάποιοι επιχειρηματίες όταν τα αναλαμβάνουν. Το πρόβλημα καλούνται να λύσουν τα δικαστήρια τα οποία προχωρούν σε μειώσεις των μισθωμάτων λόγω κρίσης. Έπειτα, το ΤΑΠ καταφεύγει σε ειδικούς εκτιμητές, οι οποίοι δίνουν λογικές τιμές εκκίνησης για τους διαγωνισμούς που αναμένονται να ανακοινωθούν. Όμως μέχρι να γίνουν οι προκηρύξεις και να αναλάβουν οι καινούργιοι, χάνεται χρόνος και έσοδα. Στο μεταξύ, οι υπουργοί αλλάζουν στο ΥΠΠΟΑ.
Δύο χρόνια τώρα, δεν βγαίνει κανείς να ανακοινώσει τι γίνεται με τον νέο οργανισμό του ΤΑΠ. Είναι να μη σε ζώνουν τα φίδια για το φετινό καλοκαίρι των ελληνικών μουσείων και αρχαιολογικών χώρων;
Πηγή: Γ. Συκκά, Καθημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια