[Credit: REUTERS/Remo Casilli] Αποκαλύφθηκαν ένας στρατώνας που χρονολογείται πριν από 2.000 χρόνια, καθώς και μια κατοικία, με δωμάτια με τ...
![]() |
| [Credit: REUTERS/Remo Casilli] |
Αποκαλύφθηκαν ένας στρατώνας που χρονολογείται πριν από 2.000 χρόνια, καθώς και μια κατοικία, με δωμάτια με τοιχογραφίες και ψηφιδωτά.
Μετά από χρόνια καθυστερήσεων και αυξανόμενου κόστους, η Ρώμη εγκαινίασε δύο νέους σταθμούς του μετρό την Τρίτη, συμπεριλαμβανομένου ενός δίπλα στο Κολοσσαίο, παρουσιάζοντας αρχαιολογικά ευρήματα που θα μπορούσαν να γίνουν τουριστικά αξιοθέατα από μόνα τους.
Η γραμμή C του μετρό χωρίς οδηγό εκτείνεται τώρα από τα ανατολικά προάστια της ιταλικής πρωτεύουσας μέχρι την Πόρτα Μετρόνια και το Κολοσσαίο, επεκτείνοντας την εμβέλειά της στο ιστορικό κέντρο της πόλης.
![]() |
| [Credit: REUTERS/Remo Casilli] |
Μελλοντικά σχέδια θα την πάνε ακόμη πιο βαθιά κάτω από την μπαρόκ καρδιά της Ρώμης, κάτω από τον ποταμό Τίβερη και στο Βατικανό, αν και η επόμενη στάση στην Πιάτσα Βενέτσια δεν αναμένεται να ανοίξει πριν από το 2032.
Οι ανασκαφές για τους νέους σταθμούς αποκάλυψαν αξιοσημείωτα ευρήματα, τα οποία επιβράδυναν τις εργασίες, καθώς οι αρχαιολόγοι συντήρησαν με σχολαστικότητα στρώματα της αρχαίας Ρώμης που δεν γνώριζαν ότι υπήρχαν εκεί.
Στην Πόρτα Μετρόνια, γεωτρύπανα αποκάλυψαν έναν στρατώνα που χρονολογείται πριν από 2.000 χρόνια, καθώς και μια κατοικία, με δωμάτια με τοιχογραφίες και ψηφιδωτά, τα οποία διατηρούνται σε ένα μουσείο εντός του σταθμού.
![]() |
| [Credit: REUTERS/Remo Casilli] |
Κατά τη διάρκεια των ανασκαφών στο Κολοσσαίο, οι εργάτες ανακάλυψαν 28 αρχαία πηγάδια και εκατοντάδες καθημερινά αντικείμενα, όπως φουρκέτες, φαλλικά λάμπες λαδιού, σωλήνες άρδευσης, μαχαίρια και αγάλματα, πολλά από τα οποία εκτίθενται.
«Αυτοί οι δύο σταθμοί θα ταξιδέψουν σε όλο τον κόσμο», δήλωσε την Τρίτη ο υπουργός Μεταφορών Ματέο Σαλβίνι, προβλέποντας ότι σύντομα θα κατακλύσουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
«Πέρα από την εξυπηρέτηση των μετακινούμενων και των Ρωμαίων, όποιος έρχεται εδώ από την Ιταλία ή από το εξωτερικό θα σταματά σε αυτούς τους σταθμούς. Μπορεί να πάρει το μετρό ακόμα κι αν δεν το χρειάζεται, απλώς για να απολαύσει τη διαδρομή», πρόσθεσε.
![]() |
| [Credit: REUTERS/Remo Casilli] |
Μεγάλες καθυστερήσεις, αυξήσεις κόστους
Η γραμμή C του μετρό της Ρώμης είχε σκοπό να συνδέσει τις δύο κύριες βασιλικές της πόλης μέχρι το έτος 2000. Αντ’ αυτού, η γραμμή έφτασε στην επιβλητική Βασιλική του Αγίου Ιωάννη μόλις το 2018, και ο σταθμός του Βατικανού κοντά στη Βασιλική του Αγίου Πέτρου δεν θα είναι έτοιμος για τουλάχιστον μια δεκαετία ακόμη.
Το αρχικό σχέδιο για την κατασκευή 24 σταθμών προς το Κολοσσαίο είχε κοστίσει 2,23 δισεκατομμύρια ευρώ (2,63 δισεκατομμύρια δολάρια), αλλά το κόστος έχει ξεπεράσει τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ και ολόκληρη η γραμμή θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 6 δισεκατομμύρια μέχρι να ολοκληρωθούν οι τελευταίοι επτά σταθμοί.
Οι μηχανικοί λένε ότι η Ρώμη είναι από τις πιο απαιτητικές πόλεις στον κόσμο για την κατασκευή μετρό, λόγω των θαμμένων αρχαιολογικών χώρων που απαιτούν προστασία και των ανησυχιών ότι οι δονήσεις θα μπορούσαν να βλάψουν την κληρονομιά πάνω από το έδαφος.
![]() |
| [Credit: REUTERS/Remo Casilli] |
Στην επόμενη στάση, στην Πιάτσα Βενέτσια, μια ομάδα κατασκευής σκάβει έναν δακτύλιο βάθους 85 μέτρων (280 πόδια) γύρω από τον χώρο, ο οποίος θα γεμίσει με οπλισμένο σκυρόδεμα για να προστατεύσει τους έξι υπόγειους ορόφους του σταθμού που εκσκάπτονται.
Ο δήμαρχος της Ρώμης, Ρομπέρτο Γκουαλτιέρι, δήλωσε ότι άξιζε τον κόπο.
«Χωρίς αυτά τα μεγάλα έργα, δεν θα είχαμε ανακαλύψει ποτέ τους στρατώνες στην Πόρτα Μετρόνια, δεν θα είχαμε βρει ποτέ αυτά τα πηγάδια και σήμερα θα γνωρίζαμε πολύ λιγότερα για το εξαιρετικό παρελθόν μας», είπε.
Η γραμμή C του μετρό προορίζεται να μεταφέρει 600.000 επιβάτες την ημέρα, διευκολύνοντας την περιβόητη κυκλοφορία της Ρώμης και μεταφέροντας τους τουρίστες με μεγάλη ταχύτητα μεταξύ των σημαντικών ορόσημων. Προς το παρόν μεταφέρει 41.000 καθημερινά, αλλά τα νέα ανοίγματα αναμένεται να οδηγήσουν σε αύξηση του αριθμού τους.
Πηγή: Ναυτεμπορική
![[headerImage] Ιταλία: Στο φως αρχαιολογικοί θησαυροί στους νέους σταθμούς του μετρό της Ρώμης](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgplWyqidIU9eypa0u515YMndclYCf1Mxc9EcIDDhlQnT8j0LzOQ0zR7aq8dO-MPAYvEOQziz4vRTaOJI2m-2VUEC1SWerAcc-gVoBayN24ZERccrvN5EJoa4XiEiSaRqNrVxAirP_fTOUDgMy-lVppL4BHaD2n4HMWp_zyj54Op92c0wREDbn2tJuJ4Lk/s1600/Romi_Metro.jpg)




Δεν υπάρχουν σχόλια