Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

Η μουσική επανέρχεται στον Ορχομενό

Λαξευμένο στο βράχο, από τα τέλη του 4ου αιώνα π.Χ. Ε δώ τελούνταν μουσικοί αγώνες προς τιμήν των Τριών Χαρίτων, του Ομολωίου Διός και το...

Λαξευμένο στο βράχο,
από τα τέλη του 4ου αιώνα π.Χ. Ε
δώ τελούνταν μουσικοί αγώνες
προς τιμήν των Τριών Χαρίτων,
του Ομολωίου Διός και του Διονύσου.
Η αρχαία ελληνική μυθολογία μέσα από το λυρικό τραγούδι, με άριες από Μότσαρτ, Γκλουκ, Πέρσελ, Τραέτα, Κερουμπίνι, Καρρέρ, Οφενμπαχ, στον Ορχομενό Βοιωτίας για την επαναλειτουργία τού εκεί αρχαίου Θεάτρου - Ωδείου, που έφερε στο φως το 1972 ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών και έφορος αρχαιοτήτων Θ. Σπυρόπουλος. 

Για τη βραδιά όπερας και άλλες σχεδιαζόμενες δράσεις για το Θέατρο - Ωδείο μάς μιλά η μουσικολόγος Χαρίκλεια Τσοκανή, επίκουρη καθηγήτρια Μουσικής και Επικοινωνίας στο Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού του Παντείου Πανεπιστημίου.

Από τις εκδόσεις «Αλεξάνδρεια» κυκλοφορούν οι μελέτες της: «Η Κραυγή της Μέδουσας - από τον Μύθο στη Μουσική» και «Μουσική Μανία - στις απαρχές του βακχικού ενθουσιασμού».

- Όπερα στον Ορχομενό;

«Η ιδέα έχει ως αφετηρία της μια γενική -ανησυχητική- διαπίστωση, ότι σήμερα, που όλοι βλέπουμε πόσο κλονίζεται η ενότητα του ευρωπαϊκού πολιτισμού, δεν είναι καθόλου αναδεδειγμένα τα σημεία διασύνδεσης ανάμεσα στους πολιτισμούς των διαφόρων κρατών-μελών. Και προπάντων οι δεσμοί ανάμεσα στον ελληνικό και ευρωπαϊκό πολιτισμό και οι οφειλές του δεύτερου στον πρώτο. Υποφέρουμε από την έλλειψη συνοχής, αλλά ελάχιστα γίνονται στις μέρες μας για να γνωρίσουν οι νεότερες γενιές τους τρόπους με τους οποίους συναντήθηκαν, για παράδειγμα, η αρχαία ελληνική τέχνη με τη νεότερη δυτική. Ακριβώς μια τέτοια γόνιμη συνάντηση θελήσαμε να παρουσιάσουμε στη σφαίρα της μουσικής τέχνης».

- Γιατί στον Ορχομενό;

«Η επιλογή του ως τόπου για την παράσταση αυτή δεν είναι τυχαία. Στον Ορχομενό λατρεύτηκαν οι Χάριτες και, γενικότερα, άνθησε εδώ ο πολιτισμός των Μινύων που χαρακτηρίστηκε από την αγάπη στις τέχνες, στις εορτές και στην ευγενή άμιλλα. Η ακμή αυτή συνοδεύτηκε από μεγάλη συγκέντρωση πλούτου».

- Το θέατρο της πόλης;

«Ορατό σημάδι της ακμής στον Ορχομενό την οποία αναφέρατε είναι και το αρχαίο θέατρο στην πόλη, το οποίο ελπίζουμε να επαναλειτουργήσει σύντομα. Και δεν χρειάζεται πλήρη αποκατάσταση για να φιλοξενήσει στο χώρο του μουσικές και θεατρικές παραστάσεις. Στο σκοπό αυτό αποβλέπουν και οι δραστηριότητες της εταιρείας "Διάζωμα", ώστε να υπάρξει άμεση ζωογόνηση της τουριστικής κίνησης στην περιοχή».

- Το πείραμα πέτυχε;

«Η ανταπόκριση του κοινού ήταν εξαιρετική. Ηταν σαν μια πραγματική τελετουργία και συμμετείχαν σπουδαίοι καλλιτέχνες: Τζένη Δριβάλα (σοπράνο), Κατερίνα Κουρή (σοπράνο), Κασσάνδρα Δημοπούλου (μέτζο σοπράνο), Φίλιππος Μοδινός (τενόρος), στο πιάνο η Τζούλη Καράλη. Εξαιρετική η αφηγηματική εισαγωγή για την κάθε άρια, από τη μουσικολόγο και λέκτορα Μαρία Κουρή».

- Τουρισμός και πολιτισμός;

«Κάπως έτσι ίσως θα μπορούσε ν' αρχίσει στη χώρα μας η διατυμπανιζόμενη πολιτιστική και τουριστική ανάπτυξη στην περιφέρεια. Από πλευράς του Παντείου Πανεπιστημίου το ζητούμενο είναι να δοθεί συγκεκριμένο περιεχόμενο σ' αυτή την ανάπτυξη. Την αντίληψη αυτή συμμερίζονται τόσο οι πρυτανικές αρχές όσο και το Τμήμα Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού και ο πρόεδρός του, καθώς και άλλα Τμήματα του Ιδρύματός μας. Θα συνεργαστούμε για το σκοπό αυτό με την τοπική κοινωνία, εκεί, βέβαια, όπου υπάρχουν δημοτικοί και περιφερειακοί άρχοντες (αντίστοιχα ο κ. Ξηρογιάννης αλλά και ο κ. Περγαντάς) οι οποίοι δεν αρκούνται στις γνωστές αοριστολογίες όσον αφορά τον πολιτισμό».

- Αρκούν αυτοί;

«Μακάρι να συνεχίσουν προς αυτή την κατεύθυνση με σύμμαχο τους τοπικούς συλλόγους, όπως το "Κοινόν των Βοιωτών", τον πολιτιστικό σύλλογο της Ασκρης, τους Δήμους Αλιάρτου και Θηβών, οι οποίοι έχουν δώσει αξιόλογα δείγματα του ενδιαφέροντός τους για τα ζητήματα αυτά. Για την ανάπτυξη της Βοιωτίας περιμένουμε τα ανάλογα από το Δήμο Λεβαδείας και τους υπόλοιπους δήμους».


Πηγή: Γ. Κιούσης, Ελευθεροτυπία

Δεν υπάρχουν σχόλια