Σε εκπαιδευτικά προγράμματα του Αρχαιολογικού Μουσείου Βόλου συμμετείχαν πρόσφατα οι μαθητές του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπ...
Σε εκπαιδευτικά προγράμματα του Αρχαιολογικού Μουσείου Βόλου συμμετείχαν πρόσφατα οι μαθητές του Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης Κατάρτισης Βόλου, γνωρίζοντας με βιωματικό τρόπο, κεφάλαια της τοπικής ιστορίας. Το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Βόλου, είναι Δημόσιο Σχολείο Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και ανήκει στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Μαγνησίας. Στο σχολείο φοιτούν 49 έφηβοι μαθητές με αναπηρίες ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Λειτουργούν εργαστηριακά τμήματα Γεωπονίας, Κεραμικής, Ζαχαροπλαστικής – Μαγειρικής – Τουριστικών Επαγγελμάτων και Αυτόνομης Διαβίωσης. Στους βασικούς στόχους του σχολείου είναι οι μαθητές να αποκτήσουν κοινωνικές δεξιότητες που θα τους φανούν χρήσιμες στην κοινωνική τους ένταξη. «Καταβάλλεται μεγάλη προσπάθεια ώστε οι μαθητές μας να συμμετέχουν σε προγράμματα και να έχουν όσο το δυνατόν περισσότερα ερεθίσματα μέσα από τα οποία θα διευρύνουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους. Μέσα από διαφοροποιημένη διδασκαλία ή προσέγγιση δίνεται η δυνατότητα συμμετοχής σε κάθε είδους δραστηριότητα» υπογραμμίζει η διευθύντρια Φωτεινή Γρηγορίου.
Σε αυτό το πλαίσιο και με τη βοήθεια των υπευθύνων του Αρχαιολογικού Μουσείου πρόσφατα οι μαθητές του σχολείου συμμετείχαν σε δύο εκπαιδευτικά προγράμματα του Μουσείου. Το ένα εκ των δύο προγραμμάτων, το οποίο προσαρμόστηκε στις ανάγκες των μαθητών, είχε ως τίτλο «Παντέχνου πυρός σέλας λαμπερές ιστορίες φωτιάς». Με ιδιαίτερη φροντίδα και ξεχωριστό τρόπο οι υπεύθυνοι του Μουσείου ξενάγησαν τους μαθητές σε χώρους του Μουσείου και τους ενημέρωσαν για τη χρησιμότητα της φωτιάς στην Αρχαία Ελλάδα. Μέσα από βιωματική μάθηση οι μαθητές σε μικρές ομάδες με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών και την καθοδήγηση των υπευθύνων του Μουσείου, δημιούργησαν πήλινα μικροαντικείμενα. Το πρόγραμμα συνεχίστηκε στο σχολείο και στα πλαίσια του μαθήματος των καλλιτεχνικών οι μαθητές ζωγράφισαν εικόνες σχετικές με τη φωτιά και τα όσα είχαν δει στο μουσείο σε ένα ιδιαίτερα προσεγμένο φυλλάδιο που μας είχε δοθεί. Τα έργα των παιδιών στάλθηκαν στο ΥΠαιΘΠΑ.
Επίσης παιδιά που ανήκουν στα τμήματα Γεωπονίας στα πλαίσια του προγράμματος κοινωνικής ένταξης, συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Μουσείου «Τα χρώματα της Ίριδας». Το πρόγραμμα ξεκίνησε με την αφήγηση της ιστορίας της μικρής Ίριδας και ακολούθησε βιωματικό παιχνίδι με στόχο τα παιδιά να γνωρίσουν τα φυτά της Αρχαίας Ελλάδας σε συνδυασμό με τη θεότητα που τα προστάτευε. Μέσα από ένα «παιχνίδι γεύσεων» γνώρισαν και μάντεψαν γεύσεις φρούτων, φρέσκων και αποξηραμένων και ξηρούς καρπούς. Οι δραστηριότητες ήταν ξεχωριστές για τους μαθητές, οι οποίοι επέστρεψαν ιδιαίτερα ενθουσιασμένοι και χαρούμενοι στο σχολείο, μεταφέροντας την εμπειρία τους σε όλους τους υπόλοιπους.
Διδάσκοντες και μαθητές υπογραμμίζουν ιδιαιτέρως την πολύτιμη βοήθεια «της προϊσταμένης της ΙΓ΄ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων Αργυρούλας Δουλγέρη - Ιντζεσίλογλου, της υπεύθυνης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων Αιμιλίας Καλογιάννη και όλων των υπαλλήλων του Μουσείου για την ιδιαίτερη ευαισθησία και προθυμία με την οποία αγκαλιάζουν τους μαθητές του σχολείου μας». Είναι ιδιαίτερα σημαντικό «να σταθούμε στην ευελιξία τους να προσαρμόσουν τα προγράμματα ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες των δικών μας μαθητών. Μέσα από τη βιωματική μάθηση οι μαθητές μας είχαν νέα ερεθίσματα και απέκτησαν γνώσεις με τρόπο που αποδεικνύει έμπρακτα ότι δεν υπάρχουν χώροι και δραστηριότητες από τις οποίες τα άτομα με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αποκλείονται αν υπάρχει διάθεση διαφοροποίησης του τρόπου που δίνεις τη γνώση» αναφέρουν χαρακτηριστικά.
Οικείος χώρος
Το Μουσείο αποτελεί πλέον οικείο χώρο για τους μαθητές του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ Βόλου, οι οποίοι αναμένουν με ιδιαίτερη χαρά το επόμενο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, επισημαίνοντας «κάθε φορά το Μουσείο για εμάς είναι μια νέα έκπληξη». Η προϊσταμένη της ΙΓ ΕΠΚΑ, Αργυρούλα Δουλγέρη - Ιντζεσίλογλου, υπογραμμίζει από την πλευρά της ότι «η υποδοχή μαθητών Σχολείων της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στο «Αθανασάκειο» Αρχαιολογικό Μουσείο Βόλου αποτελεί για μας ιδιαίτερη χαρά και μοναδική ευκαιρία να επιστρατεύσουμε τις δυνατότητές μας για να προσφέρουμε στα παιδιά με τον πιο κατάλληλο τρόπο, και πάντα με τη συνδρομή των εκπαιδευτικών, γνώσεις και εμπειρίες για τις αρχαιότητες της περιοχής μας και για την τοπική μας ιστορία, καλλιεργώντας παράλληλα την ευαισθητοποίησή τους γύρω από την πολιτιστική μας κληρονομιά. Η συμμετοχή των μαθητών του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Βόλου σε εκπαιδευτικά προγράμματα του Μουσείου, προσθέτει η ίδια, με τη συνοδεία των εξαίρετων καθηγητών και της δραστήριας Διευθύντριας Φωτεινής Γρηγορίου, μας προσφέρει την ικανοποίηση ότι η προσπάθεια των στελεχών της ΙΓ΄ ΕΠΚΑ γίνεται αποδεκτή από όλη την εκπαιδευτική και τη μαθητική κοινότητα και ότι οι αίθουσες του Μουσείου μας είναι ανοιχτές και προσιτές για όλες τις ομάδες της τοπικής κοινωνίας».
Η υπεύθυνη των εκπαιδευτικών προγραμμάτων του Μουσείου, Αιμιλία Καλογιάννη, τονίζει ότι «επιδίωξη όσων ασχολούνται με τα εκπαιδευτικά προγράμματα σε μουσεία αποτελούν τα μαθησιακά αποτελέσματα από την επίσκεψη των παιδιών σε τέτοιους χώρους μη τυπικής μάθησης. Η μάθηση στο μουσείο είναι μια πολυδιάστατη εμπειρία, που πέρα από τα γνωστικά οφέλη που μπορούν να αποκομίσουν τα παιδιά, περιλαμβάνει και διαμορφώνεται από την αλληλεπίδραση και την κοινωνική συναναστροφή τους με τους άλλους - συμμαθητές και φίλους τους αλλά και το προσωπικό του μουσείου, τη βιωματική τους επαφή με την ίδια την έκθεση, την ενεργοποίηση όλων τους των αισθήσεων, την ενίσχυση της αυτοεκτίμησής τους και τη χαρά που θα βιώσουν στη διάρκεια των εκπαιδευτικών προγραμμάτων».
Τα χαρούμενα βλέμματα των παιδιών του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Βόλου στη διάρκεια των εκπαιδευτικών προγραμμάτων στα οποία συμμετείχαν στο «Αθανασάκειο» Αρχαιολογικό Μουσείο Βόλου «έδειξαν ότι υπήρξε ενδιαφέρον και ενεργητική συμμετοχή των παιδιών και ότι οι παιγνιώδεις διαδικασίες, όπως σχεδιάστηκαν αρχικά και διαμορφώθηκαν στη συνέχεια από τα ίδια, ήταν απρόβλεπτες, γεμάτες χαρά, πρωτοτυπία και δραστηριοποίηση από τη μεριά τους, οδηγώντας, έτσι, σε ενδιαφέροντα μαθησιακά αποτελέσματα» καταλήγει η κ. Καλογιάννη.
Πηγή: Ταχυδρόμος
Δεν υπάρχουν σχόλια