Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

Ο Βαρώτσος συνομιλεί με τις αρχαιότητες

Φωτογραφία του Ελληνικού Θεάτρου στο αρχαιολογικό πάρκο της Cuma στη Νάπολη της Ιταλίας. (Υλικά - Εκτύπωση σε χαρτί) Το έργο αυτό τοποθετ...

Φωτογραφία του Ελληνικού Θεάτρου στο αρχαιολογικό πάρκο της Cuma στη Νάπολη της Ιταλίας. (Υλικά - Εκτύπωση σε χαρτί) Το έργο αυτό τοποθετείται στον τοίχο του κλιμακοστασίου, μεταξύ του 1ου και του 2ου ορόφου του Αρχαιολογικού Μουσείου του Πόρου.
Εμπνεόμενος από τα εκθέματα ενός μικρού, επαρχιακού μουσείου, αυτού του Πόρου, ο Κώστας Βαρώτσος «συνομιλεί» με την αρχαιότητα.

Ο καλλιτέχνης δούλεψε επάνω σε αυτά και παρουσιάζει 18 έργα του από 31 του μήνα μέχρι τις 31 Αυγούστου. Είναι άλλωστε ο πρώτος διδάξας, αφού οργάνωσε την πρώτη έκθεση σύγχρονης τέχνης σε συνδυασμό με αρχαιότητες, στο Μουσείο Μπενάκη.

«Είμαι πολύ χαρούμενος γιατί το ΚΑΣ ενέκρινε την πρόταση», δηλώνει ο Κώστας Βαρώτσος από το Μιλάνο, όπου βρισκόταν χθες. «Το εκτιμώ βαθύτατα. Πρέπει να βρούμε τη σχέση μας με την Ιστορία με σεβασμό αλλά και με έναν χαλαρό τρόπο».

Η ΚΣΤ΄ Εφορεία Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων οργανώνει την έκθεση σε συνεργασία με την Gallery Citronne. Η γκαλερί έχει αναλάβει και τα έξοδα.

«Σκιά»

Τα έργα αποτελούν σύγχρονες εικαστικές παρεμβάσεις από γυαλί, μέταλλο, πέτρα, χαρτί, πολυεστέρα και χρώμα, που παρατίθενται μαζί με τα αρχαία εκθέματα ως «σκιά» και προέκταση του χρόνου. Ο Κώστας Βαρώτσος εμπνέεται, επεκτείνει, σχολιάζει, προσθέτει τη δική του δυναμική και τη δική του οπτική στα έργα. Επί παραδείγματι, στο έργο «Σκιά» (Υλικά – γυαλί, χρώμα) δούλεψε με μια επιτύμβια στήλη, στην οποία εικονιζόταν πιθανόν ένα ζευγάρι. Σώζεται μόνον η γυναίκα, ονόματι Διονυσία, όπως δηλώνει η χαραγμένη επιγραφή. (Από την Τροιζήνα, 2ος αιώνας μ.Χ.)

Ο καλλιτέχνης επεμβαίνει στη σκιά την οποία σχηματίζει στον τοίχο η κερματισμένη στήλη. Το περίγραμμα της σκιάς, όπως αποτυπώνεται στο σχέδιο επί της γυάλινης επιφάνειας, αναφέρεται στην ανάγλυφη ανδρική φιγούρα που έχει χαθεί.

Η διευθύντρια Μουσείων και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Μαρία Λαγογιάννη σημείωσε παρουσιάζοντας το θέμα στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, ότι κάθε φορά που ένα μουσείο οργανώνει περιοδική ή εικαστική έκθεση, «παρουσιάζεται αύξηση της επισκεψιμότητας. Και αυτό αποτελεί κανόνα, χωρίς εξαίρεση». Ο καθηγητής Μανόλης Κορρές, μειοψήφησε λέγοντας ότι η προσοχή του επισκέπτη δεν πρέπει να αποσπάται από το αρχαίο έκθεμα, επομένως δεν πρέπει να αναμειγνύονται αρχαία έργα με σύγχρονα. Τόνισε ταυτοχρόνως ότι θεωρεί τον κ. Βαρώτσο σπουδαίο καλλιτέχνη.

Το ΚΑΣ ενέκρινε και τη διοργάνωση περιοδικής έκθεσης με τίτλο «Σπείρα. Αρχέγονες χαράξεις– σύγχρονες προσεγγίσεις» στο Νομισματικό Μουσείο από τις 20 Ιουνίου έως τις 20 Οκτωβρίου.

Η έκθεση προσεγγίζει εικαστικά και εννοιολογικά το θέμα της σπείρας, το οποίο απεικονίζεται σε αρχαιολογικά ευρήματα και έργα τέχνης διαχρονικά, από τους προϊστορικούς χρόνους έως τις ημέρες μας.

Στο πλαίσιο αυτό 47 έργα από τις συλλογές του Νομισματικού Μουσείου του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου και της Θ΄ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασικών Αρχαιοτήτων θα συνεκτεθούν με πέντε έργα του ζωγράφου και σκηνογράφου Τάκη Στεφάνου.

«Πράσινο φως» για το ανάκτορο του Φίλιππου

Τριάντα τέσσερα θραύσματα από αρχιτεκτονικά μέλη, θα δώσουν την ευκαιρία να θαυμάσουμε τον άνω όροφο της εισόδου του ανακτόρου που έχτισε ο Φίλιππος, στις Αιγές. Επειδή το υλικό διαρπάχθηκε ανά τους αιώνες και δεν εξασφαλίζεται η ευστάθειά τους κατά χώραν, τα θραύσματα αυτά θα αναταχθούν στο αίθριο του πολυκεντρικού μουσείου Αιγών.



Κατασκευή

Για την ανάρτησή τους θα απαιτηθεί μια κατασκευή από οπλισμένο σκυρόδεμα και μεταλλικά στοιχεία. Αυτά θα είναι πίσω από το αρχαίο, που θα συμπληρωθεί με γυψοσανίδες και άλλο υλικό σε πλήρη αναπαράσταση του μνημειακού προπύλου. Το θέμα εξετάστηκε στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο ως προς τον τρόπο με τον οποίο θα γίνει η ανάταξη. Η έκθεσή του είχε συμφωνηθεί στο Συμβούλιο Μουσείων. Η συζήτηση υπήρξε μακρά, τελικά όμως όλα έγιναν δεκτά χωρίς παρατηρήσεις. Τέθηκε ο όρος να γίνει στατική μελέτη.


Πηγή: Α. Κώττη, Έθνος

Δεν υπάρχουν σχόλια