Η ώρα της Αρτέμιδος φθάνει και οι άνθρωποι του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου τοποθετούν το άγαλμα της θεάς στη νέα προθήκη Πόσοι άνθρ...
Η ώρα της Αρτέμιδος φθάνει και οι άνθρωποι του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου τοποθετούν το άγαλμα της θεάς στη νέα προθήκη |
Με τόσο κόσμο, η είδηση πως «κάτι γίνεται» στην αίθουσα του Βωμού, στέλνει εκεί αμέσως πολλούς επισκέπτες που τραβάνε φωτογραφίες. Μετά από λίγο, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, παρουσιάζεται το μοναδικό γεγονός. Και η Ελλάδα διαφημίζεται δωρεάν, χάρη στην ιδέα του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου να αλλάξει το έκθεμα του «Αθέατου Μουσείου» παρουσία κοινού.
Διεθνής Ημέρα Μουσείων η χθεσινή και η διευθύντρια Μαρία Λαγογιάννη, όπως και οι άνθρωποι του ΕΑΜ είχαν προγραμματίσει πολλές και ενδιαφέρουσες δράσεις. Ήδη από τις 9 το πρωί το μουσείο είχε πολλούς επισκέπτες, που εκπλήσσονταν ευχάριστα με την ελεύθερη είσοδο. Στην αίθουσα του Βωμού, οι αρχαιολόγοι Κώστας Πασχαλίδης, Ελένη Τουρνά και Νομική Παλαιοκρασσά θα συντονίσουν λίγο μετά την «αλλαγή». Ο πρώτος είναι ο εμπνευστής του «Αθέατου Μουσείου», με τη μεταφορά ενός εκθέματος από προθήκες ή αποθήκες του ΕΑΜ και παραμονή του στη συγκεκριμένη κεντρική αίθουσα επί δίμηνο.
Η κ. Τουρνά είναι η υπεύθυνη της Αιγυπτιακής Συλλογής, στην οποία ανήκει η μικρή χάλκινη σαρκοφάγος της γάτας «Μίου», η οποία γύρισε στην ησυχία της βιτρίνας της. Η κ. Παλαιοκρασσά έχει στην ευθύνη της τη συλλογή χάλκινων, από την οποία προέρχεται το χάλκινο αγαλμάτιο Αρτέμιδος που εκτίθεται από χθες στο Αθέατο Μουσείο. Πρόκειται για έργο του τέλους του 4ου αι. π.Χ., που βρέθηκε στον θαλάσσιο χώρο της Μυκόνου τον Μάιο του 1959.
Οι συντηρητές, οι τεχνίτες, οι εργάτες, μαζί με τους άνδρες της ασφάλειας (καθώς η δράση γίνεται εν ώρα λειτουργίας του ΕΑΜ) ξεκλειδώνουν την προθήκη της «Μίου», αφαιρούν τη σαρκοφάγο και το ομοίωμα εσωτερικού της και τα μεταφέρουν με τον κατάλληλο τρόπο. Τα φλας αστράφτουν και ακούς ένα γύρω τη λέξη unique (μοναδικό) όχι μονάχα για το έκθεμα, αλλά κυρίως για τη στιγμή.
Η «Μίου» μεταφέρεται ξανά στην... ησυχία της βιτρίνας της |
Απόσταση
Οι επισκέπτες, Έλληνες και ξένοι, πληροφορούνται από τους παρόντες αρχαιολόγους ότι για λόγους ασφαλείας αυτό συμβαίνει μόνο βράδυ, όταν το μουσείο είναι κλειστό. Η ευγενέστατη και αποτελεσματική φύλακας πάντως κατάφερε να κρατήσει σε σωστή απόσταση τους θεατές, χωρίς κανένα πρόβλημα. Έρχεται η ώρα της Αρτέμιδας να αναδυθεί από τη θάλασσα, και η αρχιτέκτονας Μπέσυ Δρούγκα παίρνει θέση για να παρακολουθήσει τη σωστή τοποθέτησή της στη νέα προθήκη. Η προηγούμενη απομακρύνθηκε, επειδή ήταν μεγάλη για τα μέτρα της Αρτέμιδας. Η συντηρήτρια μεταφέρει το χάλκινο κομοψοτέχνημα φορώντας γάντια -έτσι έγινε και η μετακίνηση της Μίου- και το τοποθετεί στην προθήκη. Ύστερα από ελάχιστες διορθώσεις ώστε να βρεθεί ακριβώς στο κέντρο, οι τεχνίτες σηκώνουν το γυάλινο κουβούκλιο, το τοποθετούν με προσοχή στη θέση του και το «κλειδώνουν».
Όλα πήγαν άριστα και απέμεινε μονάχα η εξαιρετική ενημερωτική πινακίδα που κατασκεύασαν η Αθηνά και ο Αντώνης και που σύντομα τοποθετήθηκε στη θέση της.
Πηγή: Αγγ. Κώττη, Έθνος
Δεν υπάρχουν σχόλια