Το περασμένο Σάββατο 30 παιδιά συμμετείχαν στη δημιουργική απασχόληση στο Γυμνάσιο Λυγουριού (φωτογραφία Εύη Φυλακτού) Πώς θα ήταν ο π...
Το περασμένο Σάββατο 30 παιδιά συμμετείχαν στη δημιουργική απασχόληση στο Γυμνάσιο Λυγουριού (φωτογραφία Εύη Φυλακτού) |
Πώς θα ήταν ο πόλεμος αν ήταν άντρας; Τι χρώμα θα είχε; Τι θα κουβαλούσε στο σακίδιό του; Τι γκριμάτσες θα έκανε; Πώς θα περπατούσε;
Μια κούκλα παίρνει σιγά σιγά μορφή μέσα από την ανεξάντλητη φαντασία και τον κόσμο των παιδιών, ο πόλεμος «προσωποποιείται» και γίνεται αντικείμενο συζήτησης και σκέψης μέσα από την παιδική ματιά. Τι είναι πόλεμος; Τι είναι ειρήνη; Τι μπορεί να... σερβίρει κανείς σε μια χάρτινη ασπίδα; Με θεματική «Πόλεμος και Ειρήνη» εμπνευσμένη από τη «Λυσιστράτη» έγινε το Σάββατο το δεύτερο διήμερο του πιλοτικού προγράμματος της δημιουργικής απασχόλησης του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου στο Γυμνάσιο Λυγουριού.
Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία και αγκαλιάστηκε με ενθουσιασμό από τα παιδιά και τους κηδεμόνες τους. Τα τριάντα παιδιά που συμμετείχαν στις σαββατιάτικες δραστηριότητες έπαιξαν, αυτοσχεδίασαν, έμαθαν, γέλασαν, ζωγράφισαν, έφτιαξαν κατασκευές κι έπλασαν έναν ειρηνικό κόσμο. Κάθε φορά το πρόγραμμα συνδέεται με την αντίστοιχη θεματική των έργων που παίζονται στην Επίδαυρο. «Στόχος της δημιουργικής απασχόλησης είναι τα παιδιά και οι κηδεμόνες τους να μπορούν να μοιραστούν την εμπειρία των θεμάτων της παράστασης» εξηγεί η υπεύθυνη εκπαιδευτικών προγραμμάτων Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου, Τζωρτζίνα Κακουδάκη.
Την όλη προσπάθεια «αγκάλιασε και ο Δήμος Λιγουριού», ο οποίος παραχώρησε τις αίθουσες του σχολείου, ούτως ώστε να βρεθεί ο χώρος υλοποίησης της δράσης. Η αρχική σκέψη, να λάβει χώρα κοντά στο θέατρο Επιδαύρου, έχει προς ώρας εγκαταλειφθεί, λόγω διαφόρων προβλημάτων, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν θα γίνουν προσπάθειες στο μέλλον. Τα εργαστήρια είναι χωρισμένα σε τρεις ηλικιακές ομάδες (4-6, 6-8, 8-12) όπου η καθεμία εστιάζει και σε μία άλλη παράμετρο του θεατρικού έργου, μέσα από θεατροπαιδαγωγικές δράσεις. «Να βρούμε καλούς συνεργάτες κι εάν γίνεται να έχουν εντοπιότητα» ήταν ο στόχος στην επιλογή των συνεργατών, σύμφωνα με την Τζωρτζίνα Κακουδάκη «κι αυτό επιτεύχθηκε. Η ομάδα έχει δέσει» υπογραμμίζει. «Παίρνουμε το έργο και προσπαθούμε να βρούμε το βασικό του νόημα στη γλώσσα των παιδιών» τονίζει η θεατροπαιδαγωγός και νηπιαγωγός, Αλκηστις Βασιλάκου.
«Σε αυτό το λίγο διάστημα κι εμείς οι ίδιοι προσπαθούμε να μεστώσουμε αυτό που το Φεστιβάλ μας πιλοτάρει να κάνουμε» είναι η άποψη της εικαστικού Γιώτας Δημητροπούλου. «Θέλουμε να ταξιδέψουμε τα παιδιά στον χώρο του παραμυθιού και μέσα από το παραμύθι να ανοίξουμε έναν δίαυλο επικοινωνίας με τα θέματα που πραγματεύεται το εκάστοτε έργο» λέει η δασκάλα κι αφηγήτρια παραμυθιού Έλενα Παπαρίζου. Η θεατρολόγος Αγγελική Τσάκωνα, γενική υπεύθυνος του εγχειρήματος, η οποία κατάγεται από την περιοχή, θυμάται: «Από μικρή έβλεπα με δέος τον χώρο του αρχαίου θεάτρου. Το όνειρό μου ήταν να ασχοληθώ με το αρχαίο θέατρο και το παιδί και να εντάξω όλα αυτά στη σημερινή πραγματικότητα. Νομίζω ότι έχει αρχίσει να υλοποιείται». Την ομάδα συμπληρώνουν η μουσικός Μαίρη Λούμου, η θεατροπαιδαγωγός και καθηγήτρια γαλλικών Αγλαΐα Τζόκα και ο μουσικός Μιχάλης Λαδένης.
Για να λάβει χώρα το πρόγραμμα της δημιουργικής απασχόλησης του Φεστιβάλ κάτω από ασφαλείς συνθήκες λειτουργεί ένας μεγάλος μηχανισμός: ένας αριθμός αντιστοιχεί σε κάθε παιδί και στον κηδεμόνα του. Στο πρόγραμμα την προηγούμενη εβδομάδα συμμετείχαν και παιδιά με άλλες μητρικές γλώσσες, τα οποία παρακολούθησαν με ευκολία όλες τις δράσεις.
Η πεντάωρη απασχόληση των παιδιών του Σαββάτου, από τις 7 το απόγευμα έως και τη λήξη της παράστασης, κλείνει με ένα παραμύθι για τον πόλεμο και την ειρήνη. Εάν πέρασαν όμορφα; Δήλωσαν κατηγορηματικά ότι θέλουν να ξαναζήσουν την εμπειρία! Το πρόγραμμα της δημιουργικής απασχόλησης των παιδιών στην Επίδαυρο ολοκληρώνεται για φέτος στις 19 και 20 Αυγούστου, με τους «Όρνιθες» του Αριστοφάνη της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.
Πηγή: Αντ. Καράλη, Έθνος
Δεν υπάρχουν σχόλια