Page Nav

HIDE
HIDE_BLOG

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ:

latest

Κερδίζουν σε επισκέπτες, χάνουν... σε έσοδα

Με τη νέα τιμολογιακή πολιτική, τo υπουργείο Πολιτισμού προσπαθεί να κερδίσει από την άνοδο της επισκεψιμότητας εναρμονίζοντας τις τιμ...

Κερδίζουν σε επισκέπτες, χάνουν... σε έσοδα

Με τη νέα τιμολογιακή πολιτική, τo υπουργείο Πολιτισμού προσπαθεί να κερδίσει από την άνοδο της επισκεψιμότητας εναρμονίζοντας τις τιμές των εισιτηρίων με τα ισχύοντα στα ευρωπαϊκά μουσεία. Έτσι, οι αυξήσεις που αποφασίστηκαν και θα εφαρμοστούν από την άνοιξη σε κάποιες περιπτώσεις αγγίζουν και το 300%.

Όμως για πρώτη φορά αποφασίστηκε και κάτι άλλο: H έκπτωση της τάξης του 50% στις τιμές των εισιτηρίων –τόσο των κανονικών όσο και των μειωμένων– κατά τη διάρκεια των χειμερινών μηνών και συγκεκριμένα από Νοέμβριο έως και Μάρτιο. Mόνο που για κάποια μουσεία ο χειμώνας είναι η περίοδος που σημειώνουν υψηλή επισκεψιμότητα.

Η διευθύντρια του Αρχαιολογικού Μουσείου Θεσσαλονίκης Πολυξένη Βελένη μειοψήφησε κατά τη συζήτηση του θέματος στο Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, αντιπροτείνοντας η έκπτωση τον χειμώνα να μην είναι μεγαλύτερη του 20%. «Η Θεσσαλονίκη είναι μια πόλη με μεγάλη κινητικότητα όλο τον χρόνο, και τον χειμώνα. Εχει πολλά συνέδρια καθώς και εκθέσεις εμπορικού χαρακτήρα και πολλούς Βαλκάνιους, Ρώσους, Ισραηλινούς αλλά και Τούρκους επισκέπτες», εξηγεί στην «Κ». Κάθε Σάββατο το αεροπλάνο από την Κωνσταντινούπολη προσγειώνεται δύο φορές στη διάρκεια της ημέρας. Η Θεσσαλονίκη ήταν πάντα ελκυστικός τόπος για τους γείτονές μας που θέλουν έστω μία φορά στη ζωή τους να προσκυνήσουν τον «πατέρα των Τούρκων», τον Κεμάλ Ατατούρκ. Το σπίτι του βρίσκεται στο ίδιο οικόπεδο με το τουρκικό προξενείο και λειτουργεί ως μουσείο φέρνοντας στην πόλη πάνω από 80.000 επισκέπτες τον χρόνο. Επισκέπτες που φυσικά διανυκτερεύουν στη Θεσσαλονίκη και συμβάλλουν στην οικονομία της πόλης.

«Αυτός ο τουρισμός μάς υποστηρίζει όλο τον χρόνο. Δεν έχουμε μεγάλα ποσοστά κεντροευρωπαίων επισκεπτών», υπογραμμίζει η κ. Βελένη, η οποία είναι αντίθετη με το μέτρο της μείωσης των εισιτηρίων στα μουσεία της πόλης τον χειμώνα, καθώς με τη νέα τιμολογιακή πολιτική θα χάσουν μια σημαντική πηγή εσόδων.

Το Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης έχει, κατά μέσον όρο, 12.000 επισκέπτες τον μήνα, ενώ θεωρείται από τα καλύτερα της Ευρώπης και είναι στον κατάλογο των 100 καλύτερων του κόσμου. «Το μέτρο θα μπορούσε να εφαρμοστεί πιλοτικά για φέτος. Οταν πάντως ξεκινήσει η εφαρμογή του δεν θα υπάρχει καμία δικαιολογία για τους 'Ελληνες επισκέπτες με τόσο φτηνό εισιτήριο. Θέλω ουρές στο μουσείο. Αν δεν ανταποκριθεί το κοινό, σημαίνει ότι δεν πέτυχε το μέτρο». Οι τιμές από 8 ευρώ το κανονικό και 4 ευρώ το μειωμένο θα κατέβουν στα 4 και 2 ευρώ αντίστοιχα λόγω της χειμερινής έκπτωσης, λιγότερο δηλαδή από ένα καφέ ή ένα πακέτο τσιγάρα.

Αντίθετη με τη χειμερινή μείωση είναι και η διευθύντρια του Μουσείου Βυζαντινού Πολιτισμού Αγαθονίκη Τσιλιπάκου: «Δεν είναι μόνον οι τουρίστες της πόλης αλλά και οι Έλληνες που αυξάνουν το κοινό των μουσείων της Θεσσαλονίκης τον χειμώνα. Προτείναμε να επεκταθούν τα ενιαία εισιτήρια σε περισσότερα μουσεία και με μεγαλύτερη διάρκεια. Αν ένας επισκέπτης της πόλης φύγει για ένα διήμερο στη Χαλκιδική χωρίς να προλάβει να δει ένα από τα μουσεία που διάλεξε, να του δίνουμε τη δυνατότητα επιστρέφοντας να πάει με το ίδιο εισιτήριο να τα επισκεφθεί».

Και η κ. Τσιλιπάκου συμφωνεί με την αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων. «Τα μουσεία μας αξίζουν μεγαλύτερο εισιτήριο. Όταν στο εξωτερικό πληρώνεις 15 και 20 ευρώ για ένα μουσείο, δεν μπορείς να απαξιώνεις αυτά του τόπου σου. Αρκεί τα χρήματα από την αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων να επανεπενδύονται στα μουσεία. Δεν συμφωνώ ωστόσο με τη μείωση του 50% στους χειμερινούς μήνες. Τα μουσεία μας τον χειμώνα έχουν περισσότερους επισκέπτες. Ακόμη και Έλληνες». Το Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού μαζί με το Μουσείο Φωτογραφίας και το Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης είναι από τα πιο δημοφιλή στο νεανικό κοινό, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα του περιοδικού Parallaxi. Η κ. Τσιλιπάκου φέρνει όμως κι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του τι ακριβώς συμβαίνει στο ΜΒΠ: έκοψε 9.500 εισιτήρια τον Φεβρουάριο, 16.000 τον Μάρτιο και 6.400 τον Ιούνιο.


Πηγή: Γ. Συκκά, Καθημερινή

Δεν υπάρχουν σχόλια