[Credit: REUTERS/Yara Nardi] Λίγοι, ελάχιστοι για την ακρίβεια μετά τον ίδιο τον δημιουργό του, είναι οι «εκλεκτοί» που μπορούν να κοιτούν έ...
[Credit: REUTERS/Yara Nardi] |
Λίγοι, ελάχιστοι για την ακρίβεια μετά τον ίδιο τον δημιουργό του, είναι οι «εκλεκτοί» που μπορούν να κοιτούν έναν από τους θησαυρούς της ανθρωπότητας στα μάτια...
Την περασμένη Δευτέρα, ο πελώριος Δαβίδ του Μιχαήλ Αγγελου «ξύπνησε» περιβαλλόμενος από ατσάλινες σκαλωσιές, σε μια αίθουσα –συνήθως γεμάτη από κόσμο, βλέμματα και επιφωνήματα θαυμασμού– απόκοσμα ήσυχη.
Το διάσημο αριστούργημα του Ιταλού γλύπτη υποβλήθηκε στον τακτικό καθαρισμό του, μία διαδικασία σχολαστική και απαραίτητη για τη συντήρησή του.
[Credit: REUTERS/Yara Nardi] |
[Credit: REUTERS/Yara Nardi] |
[Credit: REUTERS/Yara Nardi] |
«Είναι μια σημαντική δουλειά που κάνουμε με όλα τα γλυπτά του μουσείου, τα οποία πρέπει να καθαριστούν, να ξεσκονιστούν και να εξεταστούν, ώστε να μην υπάρχουν δυσάρεστες εκπλήξεις» διευκρινίζει η Σεσίλιε Χόλμπεργκ, διευθύντρια της Galleria dell’Accademia της Φλωρεντίας, που φιλοξενεί τον Δαβίδ τον σχεδόν 4,5 μέτρων.
Με ηλεκτρικές σκούπες, μαλακές βούρτσες και κυρίως υπομονή και επαγγελματική «στοργή», οι συντηρητές καθαρίζουν τον μαρμάρινο γίγαντα της Αναγέννησης. Μια διαδικασία που προϋποθέτει λεπτομέρεια και φυσικά ησυχία, γι’ αυτό και οι πύλες της Πινακοθήκης της Φλωρεντίας παραμένουν κλειστές.
Σύμφωνα με τους αξιωματούχους του περίβλεπτου μουσείου της Φλωρεντίας, ο Δαβίδ υφίσταται τη δοκιμασία του «μπάνιου» κατά μέσον όρο κάθε δύο με τρεις μήνες. Ενώ τους μήνες με τη μεγαλύτερη κίνηση, ελέγχεται και καθαρίζεται, αν κριθεί αναγκαίο, κάθε τέσσερις με πέντε εβδομάδες.
[Credit: REUTERS/Yara Nardi] |
[Credit: REUTERS/Yara Nardi] |
Η Πινακοθήκη υποδέχεται πάνω από 1,4 εκατ. επισκέπτες ετησίως, εκ των οποίων πολλοί ενδιαφέρονται να θαυμάσουν κυρίως τον Δαβίδ.
Πηγή: Καθημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια